پلاتوهنر

اقدامات بنیاد فارابی در سال جاری قابل تقدیر است

به گزارش پلاتو هنر،محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی درباره حمایت این بنیاد از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر و حضور مطلوب در این رویداد گفت: کارنامه محصولات بنیاد سینمایی فارابی

به گزارش پلاتو هنر،محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی درباره حمایت این بنیاد از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر و حضور مطلوب در این رویداد گفت: کارنامه محصولات بنیاد سینمایی فارابی در دوره چهل و یکم فجر اقدام مهمی است که شایسته تقدیر است که امر نیازمند استمرار و برنامه ریزی های صحیح برای تولیدات فاخر در سال های آینده است.

وزیر فرهنگ افزود: بعد از جشنواره فیلم فجر، فارابی باید برنامه‌ریزی خوبی برای شروع پروژه‌های سال آینده آغاز کند و با قدرت بیشتری به مسیری که شروع کرده‌ است ادامه دهد.

او توضیح داد: بنیاد فارابی در یک سال گذشته در حوزه تولیدات سینمایی اقدامات خوبی را شروع کرده است که قابل تقدیر است و امید است این بنیاد با اقدامات و برنامه ریزی های مدون آماده حضور در جشنواره فجر سال آینده و همچنین حضور و معرفی سینمای ایران در سطح منطقه ای و جهانی باشد.

همچنین سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اثربخشی و تنظیم‌گری فارابی در سینمای ایران گفت: مالکیت بیش از ۷۰۰ عنوان اثر سینمایی در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است و در این زمینه تلاش خود را بیشتر نیز کرده ‌است. همچنین توسعه بازار و استفاده از فناوری‌های نوظهور، این نهاد را به بزرگ‌ترین بازوی حمایتی سینمای ایران تبدیل کرده است.

او در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در سال گذشته و همچنین پروژه‌های سینمایی این بنیاد در سال آتی، گفت: خانه فیلم اولی‌ها و المپیاد فیلمسازی نوجوانان از فعالیت‌های فارابی در سال گذشته بود که در راستای شعار عدالت فرهنگی و توجه به توسعه و ترویج سینما در شهرستان و مناطق کم‌برخوردار از سوی این بنیاد صورت گرفته است.

براساس این خبر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این دیدار، از بخش‌های مختلف بنیاد سینمایی فارابی بازدید کرده و ضمن تقدیر از نحوه میزبانی فارابی از مهمانان ویژه جشنواره فیلم فجر، در جریان امور و فرآیندهای جاری نهاد ملی سینمای ایران قرار گرفت.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا 22 بهمن 1401 در حال برگزاری است. بنیاد سینمایی فارابی با 9 فیلم در این رویداد سینمایی حضور دارد.

https://didhonar.ir/?p=10794