پلاتوهنر

«سرهنگ ثریا» روایتی از 4 سال انتظار پشت درهای بسته!

کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» می‌گوید، این فیلم روایتی واقعی از 4 سال‌ انتظار مادران در کنار پادگان اشرف است. به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج در سومین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» می‌گوید، این فیلم روایتی واقعی از 4 سال‌ انتظار مادران در کنار پادگان اشرف است.

به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج در سومین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد.

این کارگردان که تاکنون تجربه کارگردانی در سینما را نداشته توانست توجه اصحاب رسانه را به خود جلب کند. لیلی عاج پیش که از این در عرصه نمایشنامه نویسی فعالیت می‌کرد نمایش «بابا آدم» را با موضوع منافقین روی صحنه برده بود. به گفته خودش «سرهنگ ثریا» نیز محصول 3 سال پژوهش در موضوع سازمان مجاهدین خلق است.

کارگردان «سرهنگ ثریا» با اشاره به مراحل نگارش «سرهنگ ثریا» گفت: قرار بود درمورد عملیات مرصاد نمایشنامه بنویسم اما آن اثر چیزی که من دوست داشتم نشد. در حین تحقیق درمورد سازمان مجاهدین خلق با ثریا عبدالهی آشنا شدم.

این کارگردان با اشاره به مراحل نگارش این فیلم توضیح داد: «سرهنگ ثریا» با الهام از یک داستان واقعی ساخته شده است، در 3 سال گذشته مدام با خانواده‌های افرادی که توسط سازمان مجاهدین خلق دزدیده شده‌اند، حرف می‌زدم. تلاشم این بود گلچینی از صحبت‌های این مادران چشم انتظار را جمع کنم و فیلمی بسازم که درد آنها را به خوبی نشان دهد. دیدن این فیلم مردم را با حقایقی که کمتر درمورد آن شنیده‌اند و همچنین خانواده‌های چشم انتظار جوانان کشورمان آشنا می‌کند.

عاج در پایان با اشاره به بازی گرفتن از ژاله صامتی عنوان کرد: همکاری با خانم صامتی تجربه خوبی بود. از روزی که شروع به نگارش کردم بازیگر نقش ثریا برایم ژاله صامتی بود. به نظرم توانست نقش را به خوبی ایفا کند، مادرانی که خاطراتشان را برایم تعریف کرده بودند در سینمای اصحاب رسانه حاضر بودند و فیلم را دیدند، چشمانشان از ابتدا تا پایان فیلم خیس بود و مشخص بود به خوبی با فیلم ارتباط برقرار کرده بودند.

https://didhonar.ir/?p=10269