پلاتوهنر

زمان فیلمبرداری «استاد» معجونی بینایی‌اش را از دست داد

کارگردان فیلم «استاد» می‌گوید، زمان فیلمبرداری حسن معجونی بینایی چشم چپش را از دست داد و مشخص شد دچار تومور مغزی شده، اما خوشبختانه مورد معالجه قرار گرفته و الان حالش خوب است. به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «استاد»

کارگردان فیلم «استاد» می‌گوید، زمان فیلمبرداری حسن معجونی بینایی چشم چپش را از دست داد و مشخص شد دچار تومور مغزی شده، اما خوشبختانه مورد معالجه قرار گرفته و الان حالش خوب است.

به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.

سیدعماد حسینی در اولین تجربه کارگردانی خود به سراغ یکی از موضوعات روز در کشورمان رفته است. موضوعی که در طول سال‌ها زنان، در تمام نقاط دنیا به طریق متفاوت با آن رو به رو شده‌اند.

این کارگردان با اشاره به موضوع «استاد» گفت: حرف عجیبی است که بگوییم مسئله تجاوز کهنه خواهد شد. درمورد تجاوز، همیشه باید حرف زده شود زیرا موضوع تجاوز همیشه در جهان وجود داشته است.

حسینی با اشاره به اینکه فیلم ساختن و صحبت کردن درمورد موضوع تجاوز چه تاثیری می‌گذارد، عنوان کرد: فکر می‌کنم بیان این موضوعات حتما نتایج خوبی به همراه خواهد داشت، بسیاری از زنان هنرمند ما در سینما در یک سال گذشته درمورد مسئله تجاوز صحبت کردند، قوه قضائیه در پاسخ به آنها گفته که چرا همان موقع برای این موضوع شکایت نکرده‌اند. جواب من به قوه قضائیه این است که تجاوز موضوع ترسناکی برای زنان است زیرا زمانی که این موضوع را مطرح می‌کنند هزاران تبعات در زندگی شخصی و کاری برایشان به همراه خواهد داشت.

او ادامه داد: ساخت فیلم‌های این چنینی به زنان این قدرت را می‌دهد که از این مسائل به راحتی نگذرند و از حقوقشان دفاع کنند.

این کارگردان با اشاره به بیماری حسن معجونی گفت: مشغول فیلمبرداری بودیم که بینایی چشم چپ آقای معجونی از بین رفت، بعد از انجام بررسی‌های پزشکی مشخص شد او 6 ماه است که درگیر تومور مغزی هستند. بلافاصله عمل جراحی روی او صورت گرفت و فیلمبرداری «استاد» 3 ماه عقب افتاد. به همین دلیل دوباره از اول، در یک لوکیشن جدید، با یک تهیه‌کننده جدید فیلمبرداری را آغاز کردیم.

او با اشاره به تجربه همکاری با حسن معجونی عنوان کرد: از روز اول انتخابم آقای معجونی بود و به بازیگر دیگری فکر نمی‌کردم، او یکی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون است.

کارگردان فیلم «استاد» در پاسخ به این سوال که سخت گیری هیٲت انتخاب جشنواره فیلم فجر در انتخاب فیلم‌ها چه تاثیری در روند برگزاری جشنواره می‌گذارد گفت: انتخاب درست هیٲت انتخاب و داوران جشنواره بین‌المللی فجر به فیلمسازان کمک می‌کند که توجه بیشتری به محتوایی که تولید می‌کنند داشته باشند و با حساسیت بیشتری کارشان را انجام دهند. قطعا زمانی که سختگیری در انتخاب فیلم‌ها بیشتر باشد، فیلم‌های معمولی به جشنواره راه پیدا نمی‌کنند و ویترین سینمای ایران با فیلم‌های شاخص‌تری پر می‌شود.

نرگس ذکایی

https://didhonar.ir/?p=10266