فاطمه پری‌نژاد: هنر مدرن وامدار دست ساخته‌هاست

دبیر هنری بخش «سرزمین من» هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان مازندران از برنامه‌ریزی برای ورود دست‌ساخته‌های زنان به جشنواره تجسمی خبر داد.

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، فاطمه پری‌نژاد، دبیر هنری بخش «سرزمین من» جشنواره هفدهم تجسمی در استان مازندران گفت: هنر مدرن وامدار دست ساخته‌هاست.

او افزود: ما قصد داشتیم جشنواره را به روستاها ببریم و از دست‌ساخته‌های زنان روستایی در جشنواره استفاده کنیم، اما متاسفانه نتوانستیم مدیران را اقناع کنیم. البته قرار شد در مورد این ایده برنامه‌ریزی کنیم تا سال‌های آتی از آن استفاده شود.

پری‌نژاد اضافه کرد: در حال حاضر دست ساخته‌های مدرن در نمایشگاه وجود دارد، اما کار دانشجویان هنر است و نه زنان روستایی.

دبیر هنری جشنواره هفدهم در مازندان به مشارکت زنان در جشنواره اشاره کرد و توضیح داد: از آنجایی که تمرکزم پیش‌تر روی دست‌ساخته‌های زنان بود، از هنرمندان این عرصه دعوت شد و امسال از ۱۳ هنرمند شرکت‌کننده در جشنواره ۹ نفر خانم هستند.

او در پایان گفت‌وگوی خود، کیوریتوریال بودن جشنواره را مفید دانست و افزود: کیوریتوریال بودن باعث می‌شود کارها یک دست شود. انسجام مفهومی بیشتری به مخاطب انتقال داده می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=85035

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =