پلاتوهنر

به بهانه جشنواره فیلم کوتاه تهران

نخستین پرسش و پاسخ پلاتو هنر با وزیر فرهنگ و ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران بازدید کرد و در پرسش و پاسخ با پلاتو هنر توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش پلاتو هنر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار پلاتوهنر درمورد کیفیت چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران را پیش‌تر از این هم دیده بودم. جشنواره فیلم کوتاه تهران رویداد مهمی است و از این نظر که بخواهیم مبانی بلند را در یک قالب کوتاه قرار دهیم هم‌چون رباعی در شعر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: وجه بین‌المللی جشنواره ارتقای قابل توجهی پیدا کرده است. با وجود انزوا و تحریم کشور ایران، نزدیک به 14000 اثر از 151 کشور در سرتاسر جهان به این دوره از جشنواره راه پیدا کرده است که ارجاع فیلم‌های کوتاه مهم در جهان به جشنواره فیلم کوتاه تهران جایگاه سینمای ایران را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: بین‌المللی بود سینمای ایران به حفاظت، صیانت و توسعه این سینما، شایسته، زیبنده و جایگاه ایران است. هنر ایران در طول تاریخ در هر زمان در قالب خود مطرح بوده است.

سید عباس صالحی گفت: هنر با فناوری‌های خاص پیوند پیدا کرده است. امسال در بخش‌های متنوع جشنواره فیلم کوتاه تهران شاهد حضور فیلم‌هایی در بخش‌های هوش مصنوعی و واقعیت مجازی هستیم  نشان‌دهنده‌ی توجه سینماگران به پیوند میان فناوری‌های جدید و سینما است و باید با فناوری‌های جدید در سینمای دهه آینده روبه‌رو شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد
وزیر فرهنگ و ارشاد

سمیرا اسدیان

https://didhonar.ir/?p=71281

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =