پلاتوهنر

کالیفرنیا قوانین جدیدی برای استودیوهای فیلمسازی وضع کرد

فرماندار کالیفرنیا از تصویب قوانین جدید برای ساخت نسخه‌های هوش مصنوعی از بازیگران و استفاده از دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی خبر داد.

به گزارش پلاتو هنر، فرماندار کالیفرنیا تعدادی قوانین در حوزه هوش مصنوعی تصویب کرد که برخی از آن‌ها مربوط به ساخت نسخه‌های هوش مصنوعی از بازیگران و برخی دیگر درباره دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی هستند.

براساس قانون «AB 2602» که به تازگی وضع شده است، استودیوهای فیلمسازی تنها در صورت جلب رضایت بازیگرانی که در قید حیات هستند، می‌توانند نسخه هوش مصنوعی آ‌ن‌ها را بسازنند و استفاده کنند.

قانون دیگر که «AB 1836» نام دارد، مربوط به بازیگرانی است که فوت کرده‌اند. براساس این قانون، ساخت و استفاده از نسخه هوش مصنوعی بازیگرانی که در قید حیات نیستند، فقط با جلب رضایت از خانواده یا ورثه آن‌ها امکان‌پذیر است.

از آن‌جایی که آمریکا در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری به سر می‌برد، براساس قانون تازه تصویب شده «AB 2655»، پلتفرم‌های آنلاین بزرگ مانند ایکس و فیسبوک باید دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی مربوط به انتخابات را حذف یا برچسب‌گذاری و راهی برای گزارش این نوع محتواها ایجاد کنند. کاندیداها و مقامات منتخب درصورت مشاهده سرپیچی پلتفرم‌ها می‌توانند در مراجع قضایی شکایت کنند.

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «بیشتر شرکت‌های پیشگام در حوزه هوش مصنوعی در کالیفرنیا قرار دارند و ما در تلاش هستیم از این فناوری‌های متحول‌کننده برای مقابله با چالش‌های ضروری استفاده و خطرات ناشی از آن‌ها را بررسی کنیم.»

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی ترس نهفته در فناپذیری را درک نخواهد کرد

هوش مصنوعی چه نقشی در سینما ایفا می‌کند؟

https://didhonar.ir/?p=66730

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 6 =