پلاتوهنر

کیت بلانشت در جشنواره بین‌المللی تورنتو:

هوش مصنوعی ترس نهفته در فناپذیری را درک نخواهد کرد

کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی-آمریکایی، طی نشستی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، نظر خود را درباره فناوری هوش مصنوعی بیان کرد.

به گزارش دید هنر، کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی-آمریکایی که این روزها برای فیلم «Rumours» در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو حضور دارد، طی نشستی نظر خود را درباره فناوری هوش مصنوعی بیان کرد.

او در ابتدای صحبت خود به اعتصابات اهالی صنعت سرگرمی افتخار کرد و مورد تشویق حضار قرار گرفت. بلانشت این صنعت را به شدت در معرض نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید دانست و عنوان کرد: «اگر به قبل از شروع اعتصاب‌ها فکر کنید، متوجه می‌شوید که مردم درباره هوش مصنوعی صحبت می‌کردند اما هنوز به موضوع بحث‌ روزمره و موضوع داغ سر میز شام تبدیل نشده بود. به نظر من صحبت در مورد فناوری‌های جدید بسیار مهم است و ما باید بسیار محتاط باشیم زیرا نوآوری بدون در نظر گرفتن کاربردها و پیامدهای آن‌ می‌تواند کار را به جای باریک بکشاند.»

بازیگر سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» بیان کرد که هوش مصنوعی نه تنها صنعت سرگرمی، بلکه همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. او در ادامه عنوان کرد چیزی که ما انسان‌ها بیشتر از همه چیز از آن می‌ترسیم و نادیده می‌گیریم، مسئله فناپذیری ماست. کیت بلانشت افزود: «ما می‌دانیم که زمان محدودی در این دنیا داریم و هوش مصنوعی این مسئله را هرگز درک نخواهد کرد. این فناوری شاید بتواند وانمود به درک این مسئله کند اما هیچ وقت ترس نهفته در این مسئله و ارزش تک به تک لحظه‌ها را درک نخواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی تجلی رسوخ تکنولوژی در ماهیت حیات انسانی

عملکرد خوب اپلیکیشن «Pixel Studio» دردسرساز شد

https://didhonar.ir/?p=65126

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =