پلاتوهنر

سینماگران مطرح به جشنواره فیلم فجر باز می‌گردند؟

فیلمسازان مطرح سینمای ایران از جمله سعید روستایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، رضا میرکریمی، حمید نعمت‌الله و... با تولید پروژه‌های جدید، احتمال حضور در چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر را دارند.

به گزارش دید هنر، روزهای اخیر اخبار جدیدی از حضور فیلمسازان مطرح سینمای ایران به گوش رسیده است. سعید روستایی ساخت جدیدترین فیلم خود را با عنوان «زن و بچه» تایید کرد و احتمال دارد در چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

ابراهیم حاتمی‌کیا با نسخه سینمایی فصل کودکی «حضرت موسی»، رضا میرکریمی با «رئیسعلی دلواری»، حمید نعمت‌الله با «رخ» دیگر چهره‌های شناس سینمایی هستند که با تولید پروژه‌های جدید، احتمال حضور در چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر را دارند.

رضا میرکریمی که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «رئیسعلی دلواری» را گرفته است، پیش تولید این فیلم سینمایی را پاییز 1403 آغاز خواهد کرد. این اثر سینمایی داستان سردار تنگستان رئیسعلی دل‌واری را روایت می‌کند.

سریال «حضرت موسی» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که تقریبا ۳ سال از شروع ساخت این سریال می‌گذرد، در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. بر اساس شنیده‌ها ابراهیم حاتمی‌کیا تصمیم دارد با نسخه سینمایی فصل کودکی «حضرت موسی» به جشنواره فیلم فجر امسال بیاید.

بازگشت سعید روستایی با «زن و بچه»

سعید روستایی سه سال پس از ساخت فیلم سینمایی «برادران لیلا» که در نهایت با توقیف فیلم و انتشار نسخه قاچاق این فیلم همراه شد، برای فیلم تازه‌اش درخواست پروانه ساخت داد.

فیلم سینمایی «زن و بچه»، عنوان فیلم جدید سعید روستایی است. این فیلم یک درام اجتماعی و اثری متفاوت در کارنامه این کارگردان است که پیش‌بینی می‌شود تولیدش نیمه دوم سال جاری آغاز شود. فرایند انتخاب بازیگران این فیلم به‌زودی آغاز خواهد شد.

«رُخ» با لیلا حاتمی کلید می‌خورد

با اعلام بازیگران فیلم سینمایی «رخ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، لیلا حاتمی در چهارمین همکاری با این کارگردان پس از «بی‌پولی»، «رگ خواب» و «قاتل و وحشی» جلوی دوربین «رخ» می‌رود.

بانیپال شومون و نوید پورفرج دو بازیگر دیگر فیلم حمید نعمت‌الله هستند که برای اولین بار با این کارگردان همکاری می‌کنند. حمید نعمت‌الله از سال 1398 و پس از فیلم توقیف شده «قاتل و وحشی» فعالیت سینمایی دیگری نداشت. اکنون بعد از پنج سال به سینما باز می‌گردد.

باید دید با روی کار آمدن دولت جدید و پیشرفت تولیدات آثار سینمایی این فیلمسازان در آینده چه تغییراتی پیش می‌آید.

سمیرا اسدیان

https://didhonar.ir/?p=64299

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =