پلاتوهنر

پژوهشگر ایرانی در همایش «هوش مصنوعی و موسیقی» روسیه

اردوان جعفریان، تهیه‌کننده، پژوهشگر و ناشر حوزه موسیقی از بیست و یکم تا بیست و چهارم شهریورماه سال جاری به عنوان یکی از سخنرانان اصلی همایشی در کشور روسیه درباره هوش مصنوعی و موسیقی سخرانی خواهد کرد.

به گزارش دید هنر، اردوان جعفریان، تهیه‌کننده، پژوهشگر و ناشر حوزه موسیقی از بیست و یکم تا بیست و چهارم شهریورماه سال جاری به عنوان یکی از سخنرانان اصلی همایشی در کشور روسیه درباره هوش مصنوعی و موسیقی سخرانی خواهد کرد.

این همایش با حضور 1200 نفر از مقامات روسی ازجمله مدیران دولتی، مدیران هنری بخش خصوصی و کارشناسان هنر در بخش های موسیقی، تئاتر و موزه ها برگزار خواهد شد و جعفریان که عضو هیئت مدیره شورای بین‌المللی موسیقی یونسکو نیز هست، در این همایش درباره «توسعه هوش مصنوعی در موسیقی و بررسی مبانی حقوقی و فنی مترتب بر آن» سخنرانی خواهد کرد.

مسئولان برگزارکننده این نمایش از ۵۰۰ شخصیت و مهمان بین المللی ۶۰ کشور دنیا شامل مدیران نهادهای بین المللی، سازمان‌های هنری و هنرمندان شاخص دعوت به عمل آورده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود این همایش در کاخ هرمیتاژ و کنسرواتوار سنت پیترزبورگ و کاخ مرمر موزه ملی برگزار شود.

براساس گزارشات منتشر شده، نخستین روز این همایش با جلسه وزرای فرهنگ کشورهای عضو پیمان بریکس آغاز خواهد شد و وزیر فرهنگ روسیه، میزبان چند رویداد مختلف در این همایش خواهد بود.

از دیگر برنامه های پیش بینی شده شورای فرهنگ روسیه برای مهمانان این همایش می‌توان به سخنرانی معاون نخست وزیر کشور روسیه، اهدای جایزه هرمیتاژ، سخنرانی مدیران برگزیده بین المللی در حوزه‌های هنری، حقوقی و فناوری و اجرای کنسرت، تئاتر و بازدید ویژه از اپرای مارینسکی و موزه‌های سنت پیترزبورگ اشاره کرد.

اختتامیه این همایش قرار است با حضور مقامات روسی و وزرای فرهنگ کشورهای آسیای میانه، روز چهاردهم سپتامبر برابر با ۲۴ شهریور برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

اولین حضور رسمی «هوش مصنوعی» در سینمای ایران

مشاغل صنعت سرگرمی در آستانه انحطاط هستند

https://didhonar.ir/?p=63203