پلاتوهنر

خداحافظی با دو هنرمند تجسمی

محمود حق‌وردی‌لو و محسن صادقیان، هنرمندان هنرهای تجسمی درگذشتند.

به گزارش دید هنر، محمود حق‌وردی‌لو سال ۱۳۶۳ در کرج متولد شد و دانش‌آموخته رشته نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ بود. انزوای انسان معاصر، مواجهه هر روزه با فاجعه و زیستن در وضعیتی آخر الزمانی مضامین اغلب آثار او بود. او به ویژه در طراحی نگاهی به روایات و تاریخ هنر داشت و با ایجاد فضایی دراماتیک ارجاعات نمادینی را در آثار خود می‌گنجاند.

محمود حق‌وردی‌لو

طراحی‌های حق‌وردی‌لو مرز میان واقعیت، رویا و کابوس را عیان می‌کنند. هر چند که سبک و سیاق آثار او واقع‌گرایانه به نظر می‌رسد، اما نشانه‌های نمادین و تاریخی کارش بیننده را به تامل در روایت پنهان هنرمند وا می‌دارد.

محمود حق‌وردی‌لو

محسن صادقیان، هنرمند نقاش و پیکرساز، درگذشت

همچنین محسن صادقیان، هنرمند نقاش و پیکرساز، درگذشت. او که دانش آموخته کارشناسی ارشد نقاشی دانشگاه آزاد تهران بود، در سال ۱۳۴۷ در یزد متولد شد. صادقیان علاوه بر نقاشی و تصویرگری، آثار حجمی قابل توجهی ساخت که به واسطه تقابل‌های دوتایی فرمی سخن از تقابل‌های مفهومی دارد؛ از دوگانه سطح و عمق به نور و سایه رسید و از مات و شفاف به سکوت و صدا.

او رمز و راز را با صراحت به نمایش گذاشت و مرز میان نقاشی و حجم را درنوردید و آثاری میان این دو پدید آورد. اغلب آثار وی نشان از درونگرایی دارد و بیننده را به تامل در آنچه نادیدنی می‌نماید، دعوت می‌کند.

منبع: مجله هنری پشت بام

https://didhonar.ir/?p=62308