پلاتوهنر

لعل اباذری با مجموعه «هنر هنر» در سومین آرت‌فیر تهران

مجموعه‌ای از نقاشی‌های لعل اباذری با عنوان «هنر هنر» در سومین آرت‌فیر تهران از 24 تا 26 مرداد به نمایش در می‌آید.

به گزارش دید هنر به نقل از روابط‌عمومی، مجموعه آثار «هنر هنر» از لعل اباذری با مفاهیمی نمادین از چند کشور مطرح جهان در سومین آرت‌فیر تهران از تاریخ 24 تا 26 مرداد به نمایش گذاشته می‌شود.

لعل اباذری درباره این آثار گفت: این مجموعه در برگیرنده 14 تابلو نقاشی با تکنیک رنگ روغن است و در هر تابلو تصویری از پرچم و آثار باستانی کشور مذکور را به تصویر کشیده‌ام. در این مجموعه نقاشی‌هایی از کشور ایران، آلمان، اکراین، ترکیه، چین، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، امارات، هلند، انگلیس، ژاپن، مصر و عراق به نمایش در می‌آید.

او ادامه داد: همچنین قصد دارم پس از نمایش این مجموعه در آرت‌فیر تهران این آثار را در سایر کشورهایی که به آن‌ها پرداخته‌ام نیز به نمایش بگذارم.

سومین آرت‌فیر

این هنرمند افزود: امروزه، در دنیایی که تکنولوژی و صنعت در زندگی روزمره ما نقش بسزایی ایفا می‌کنند، اهمیت هنر و فرهنگ بیش از پیش نمایان می‌شود. هنر، به‌عنوان زبانی جهانی، می‌تواند پل‌هایی بین ملت‌ها و تمدن‌ها بسازد و ما را به اعماق تاریخ و ارزش‌های مشترک انسانی متصل کند.

اباذری بیان کرد: این مجموعه سفری است به دل تاریخ و فرهنگ‌های متنوع. هر تابلو، نماینده‌ای از یک کشور و تمدن است که در پس آن داستان‌ها، باورها و زیبایی‌های بی‌پایانی نهفته است.

او ادامه داد: هدفم از ارائه این مجموعه، جلب توجه نسل جدیدی است که درگیر تکنولوژی و صنعت هستند. پیام این مجموعه این است که هنر و فرهنگ همچنان نقش مهمی در شکل‌دهی هویت انسان‌ها دارد و می‌تواند آن‌ها را به درک عمیق‌تری از دنیا و خودشان برساند. فرهنگ و هنر همواره فارغ از تفاوت‌هایمان می‌تواند ما را به هم نزدیک‌تر کند و به ما یادآوری کنند که همه ما، جزئی از یک خانواده بزرگ انسانی هستیم.

سومین آرت‌فیر

لعل اباذری متولد 1357 است و از کودکی به صورت خودآموز نقاشی کرده است. او دانش آموخته رشته هنرهای تجسمی و حقوق است و در سال‌های اخیر مجموعه آثارش را در قالب نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی در ایران و برخی کشورهای جهان به نمایش گذاشته است.

به گفته برگزارکنندگان، این رویداد، اولین اکسپو رسمی هنر در ایران است که همانند رویدادهای بین‌المللی به صورت غرفه‌ای برگزار می‌شود و بازدیدگان برای حضور از اکسپو بلیت تهیه می‌کنند. این رویداد توسط گروه هنری نگارا برگزار می‌شود.

سومین آرت‌فیر تهران از چهارشنبه 24 مرداد تا جمعه 26 مرداد در باشگاه دیپلماتیک وزرات امور خارجه تهران واقع در اقدسیه، بلوار ارتش، کنارگذر ارتش، خیابان نخل، خیابان وزارت امور خارجه، خیابان البرز برگزار می‌شود. این رویداد ساعت 15 روز چهارشنبه افتتاح می‌شود و جمعه 26 مرداد ساعت 21 به کار خود پایان می‌دهد.

https://didhonar.ir/?p=61580