پلاتوهنر

روایتی از روزهای سخت خواننده «تایتانیک»

خواننده «تایتانیک» (سلین دیون) در روزهای سخت مبارزه با بیماری، پس از نزدیک به ۴ سال دوری از صحنه، موفق شد در شب افتتاحیه المپیک پاریس روی صحنه رود.

به گزارش دید هنر، سلین دیون خواننده «تایتانیک» در سن ۵۶ سالگی نزدیک به دو سال است که به علت ابتلا به نوعی بیماری خود ایمنی روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌است و از صحنه و اجرا دور مانده است.

سلن دیون از دسامبر سال ۲۰۲۲ به این بیماری مبتلا شد و پس از آن مجبور شد تمام کنسرت‌ها و اجراهای خود را کنسل کند و یکسری از تور‌های خود را به تعویق انداخت. سپس در همان زمان بیماری خود را با رسانه‌ها به اشتراک گذاشت. سندرم این خواننده یک بیماری خود ایمنی و عصبی نادریاست، به طوری‌که از هر یک میلیون نفر، تنها یک نفر به آن دچار می‌‌شود. سفتی عضلات و اسپاسم غیرقابل کنترل از علایم این بیماری است.

چندی پیش مستندی با عنوان «من سلن دیون هستم» درباره فعالیت سال‌های اخیر این خواننده محبوب کانادایی و درگیری‌اش با سندرم استیف پرسن یا شخص سخت (SPS) منتشر شد. این مستند درگیری سلن دیون با بیماری‌اش، از دست رفتن صدا و کنترل عضلاتش و تلاشش برای بازگشت به حوزه موسیقی را به تصویر کشیده‌است.

در بخشی از این مستند سلن دیون پس از تلاش برای خواندن یک ترانه جدید، دچار حمله عصبی شدید می‌شود و تشنج 10 دقیقه‌ای طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کند که باعث می‌شود لحظات دردناکی را جلوی دوربین این مستند ثبت کند.

سلین دیون
سلین دیون

این خواننده در قسمتی از این مستند می‌گوید: وقتی من تلاش می‌کنم نفس بکشم، ریه‌های من هیچ مشکلی ندارند. چیزی که در مسیر روبه‌روی ریه‌های من است که بسیار سخت شده است. نمی‌توانم بخوانم و این برای من بسیار سخت است که صدایم را این گونه بشنوم و برایم سخت است که این را به شما نشان دهم. نمی‌خواهم مردم این را بشنوند.

سلن دیون پس از روزهای سخت مبارزه با بیماری، پس از نزدیک به ۴ سال دوری از صحنه موفق شد در شب افتتاحیه المپیک پاریس روی صحنه رود و در مقابل طرفداران خود اجرا کند که بابت آن 2 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد.

با اجرای تاثیرگذار سلن دیون در مراسم افتتاحیه المپیک فرانسه قولی که این خواننده در گفتگو با برنامه تودی شو به مجری این برنامه داده‌بود، به حقیقت پیوست. او در این برنامه گفته‌بود که هر جور شده دوباره به صحنه باز خواهد گشت.

مشخص است که این خواننده تا بازگشت کامل سلامتی‌اش راهی طولانی در پیش دارد.

ببشتر بخوانید:

صدای خواننده فیلم «تایتانیک» خاموش شد

https://didhonar.ir/?p=59836