پلاتوهنر

ای آی اعتصاب جدیدی در هالیود رقم زد!

بازیگران فعال در عرصه بازی‌های ویدیویی به دلیل استفاده از هوش مصنوعی اعتصاب کردند.

به گزارش دید هنر، بازیگران فعال در عرصه بازی‌های ویدیویی به دلیل استفاده از هوش مصنوعی اعتصاب کردند.

اعضای اتحادیه بازیگری بازی‌های ویدیویی طی یک سال‌و‌نیم گذشته برای ثبت قرارداد جدید در حال مذاکره با شرکت‌های سازنده بوده‌ است که سرانجام موفق شد سر دستمزد و امنیت شغلی با استودیوها به توافق برسد اما حمایت استودیوها از به کارگیری هوش مصنوعی همچنان یک مانع بزرگ بر سر راه این قرداد است.

این اعتصاب توسط انجمن بازیگران سینما-فدراسیون هنرمندان تلوزیون و رادیو آمریکا (Sag-Aftra) صورت گرفته است که سال گذشته با اعتصاب بازیگران سینما و تلوزیون، بسیاری از تولیدات هالیوود را متوقف کرد.

«Sag-Aftra» در بیانیه خود اعلام کرده است: «هرچند در مورد بسیاری از موضوعات توافقاتی حاصل شده است اما کارفرمایان از تایید صریح و واضح این موضوع که از تمام اجراکنندگان تحت‌پوشش این قرارداد در برابر هوش مصنوعی محافظت خواهند کرد، خودداری می کنند. ما با قراردادی که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی به ضرر اعضای ما سوءاستفاده کنند، موافت نمی‌کنیم.»

استودیوهای سازنده بازی‌های ویدیویی هم اعلام کرده‌اند که امتیازات کافی را نسبت به خواسته‌های اتحادیه ارائه کرده‌اند.

آدری کولینگ، سخنگوی 10 استودیویی که با «Sag-Aftra» مذاکره می‌کنند، مطرح کرده است: « از اینکه اتحادیه تصمیم گرفته است تا در زمانی که به توافق نزدیک شده بودیم، کناره‌گیری کند، ناامید هستیم. پیشنهادات ما مستقیماً به نگرانی‌های «Sag-Aftra» می‌پردازد و حفاظت‌های معناداری را برای هوش مصنوعی ارائه می‌کند که نیاز به کسب رضایت از تمام اجراکنندگان را فراهم می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

https://didhonar.ir/?p=59559