پلاتوهنر

نفرات برتر جشنواره «آسمان» معرفی شدند

به گزارش پلاتو هنر، مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره تولیدات فضای مجازی «آسمون» سوم تیر ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های پهلوان شهید شاهرخ ضرغامی با حضور محمدرضا مصباح، بهرام عظیمی، میلاد دخانچی، محمدرضا خردمندان، سعید شیخ‌زاده، مژده لواسانی، سارا حاتمی (داوران

به گزارش پلاتو هنر، مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره تولیدات فضای مجازی «آسمون» سوم تیر ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های پهلوان شهید شاهرخ ضرغامی با حضور  محمدرضا مصباح، بهرام عظیمی، میلاد دخانچی، محمدرضا خردمندان،  سعید شیخ‌زاده، مژده لواسانی، سارا حاتمی (داوران جشنواره)، سید حمید امامی (دبیر جشنواره)، محمدصادق باطنی (مدیر شبکه کودک)، سیدمحمد امین آقامیری (رئیس مرکز فضای مجازی)، انسیه خزعلی (معاون امور زنان در نهاد ریاست جمهوری) و شرکت‌کنندگان با اجرای عبدالله روا برگزار شد.

سیدحمید امامی دبیر جشنواره و رئیس کارگروه کودک و نوجوان مرکز ملی فضای مجازی به عنوان اولین سخنران گفت: این رویداد عیدی مرکز ملی فضای مجازی به نوجوانان است. جشنواره «آسمون» شکل گرفته تا به واسطه آن برای دهه هشتادی و نودی‌ها تولید محتوا صورت گیرد. این جشنواره با استقبال خوب کودکان و نوجوانان مواجه شد و برای این جشنواره حدود هفت هزار اثر ارسال گردید.

محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک دومین سخنران مراسم در سخنانی کوتاه بیان کرد: بچه‌های امروز را باید بچه‌های نسل اینترنت دانست. بچه‌های امروز نسبت به بچه‌های نسل دهه ۶۰ و ۵۰ بسیار داناتر و مستعدتر هستند. امیدوارم این ظرفیت بزرگ نسل امروز، ظرفیتی برای ساختن ایران باشد.

او ادامه داد: در دنیای امروز کشورهای مختلف معادل خودشان را درست می‌کنند. نوجوان ایرانی نیز قادر است در عرصه فضای مجازی ایران را به بالاترین درجات برساند. تاریخ ایران سرشار از بزرگانی چون فردوسی و حافظ است این اتفاق در زمان حال و آینده نیز می‌تواند رخ دهد تا افتخارات بیشتری برای ایران شکل گیرد.

همچنین سیدمحمدامین آقامیری، رئیس مرکز فضای مجازی بیان کرد: در طول روز زمان‌بندی‌های مختلفی برای هر فرد وجود دارد اما مطمئناً بخشی از این زمان‌بندی باید به ورودهای اطلاعاتی اختصاص پیدا کند و انتظار می‌رود این امر از طریق کتاب یا اینترنت رخ بدهد.

او ادامه داد: هر کشور و تمدنی نیاز دارد با هویت خود آشنا باشد. در زمان حال نیز بهترین ابزار برای معرفی هویت ایرانی اسلامی فضای مجازی است. تمدن ایرانی یکی از قدرتمندترین تمدن‌ها در دنیا است. بنابراین اگر فضای مجازی به شکلی شایسته از این امتیاز بهره ببرد مطمئناً اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

در انتهای مراسم با حضور داوران و دبیر اولین دوره جشنواره «آسمون»  از نفرات برتر تجلیل شد.

جایزه منتخب مردمی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال حمایت از اثر بعدی به زهرا کوهی برای اثر «اصفهان» تعلق گرفت.

نفر اول آنیسا هراتی با اثر «پروانه/دوازدهم» برنده تندیس امید و آسمان، یک میلیارد ریال و یک دستگاه ps5.

نفر دوم یزدان قیدی با اثر «مجازی» برنده تندیس امید و آسمان، ۵۰۰ میلیون ریال و یک دستگاه ps5.

نفر سوم الناز حبیبی با نام اثر «همواره در حرکت» برنده تندیس امید و آسمان، ۳۰۰ میلیون ریال و یک دستگاه ps5.

همچنین از مرسانا نظام‌ دوست برای اثر «هامون»، النا عسگری برای اثر «و خدایی که همیشه و همه جا حواسش بهمون هست»، نگار حسنی برای اثر «برادر خیالی» علی بابایی با اثر «پیله»، دنیا خدایی برای اثر «انتظار»، ستایش خلیلی برای اثر «پشت و رو»، امیرحسین ابراهیمی برای اثر «سیگار اردو»، مریم آصفی برای اثر «دمیده از راه خدا» با اهدای مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تقدیر شد.

https://didhonar.ir/?p=55471