پلاتوهنر

برگه اصالت آثار صادق تبریزی توسط مهرداد فلاح انجام می‌شود

به گزارش پلاتو هنر، مهرداد فلاح، نماینده هنری خانواده صادق تبریزی در حاشیه نمایشگاه «عشاقِ بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» توضیحاتی درباره نحوه اصالت‌سنجی آثار این هنرمند فقید و صدور سرتیفیکت برای این آثار بیان کرد. فلاح با اشاره به این که

به گزارش پلاتو هنر، مهرداد فلاح، نماینده هنری خانواده صادق تبریزی در حاشیه نمایشگاه «عشاقِ بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» توضیحاتی درباره نحوه اصالت‌سنجی آثار این هنرمند فقید و صدور سرتیفیکت برای این آثار بیان کرد.

فلاح با اشاره به این که از این پس سرتیفیکت‌های آثار زنده‌یاد تبریزی توسط او در محل گالری سهراب امضا و صادر می‌شود، بیان کرد: این سرتیفیکت‌ها توسط این جانب به عنوان نماینده خانواده تبریزی در گالری سهراب امضا می‌شود و البته باید این را نیز بیافزایم که تمامی سرتیفیکت‌های قبلی، به قوت خود باقی است و در صورتی که بخواهند در سامانه ثبت شود، می‌توانند مراجعه کنند و آن‌ها را عوض کنند و هیچ گونه مبلغی بابت این مساله از مجموعه‌داران محترم دریافت نمی‌شود و لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنند. این اطمینان داده می‌شود که سرتیفیکت‌های قبلی به قوت خود معتبر است فقط برای فرم جدید که مشخصات نماینده خانواده تبریزی در آن قید شده می‌توانند به گالری سهراب مراجعه کنند و این‌ها را عوض کنند.

مهرداد فلاح  که ازسال ۱۳۷۱ شاگرد زنده‌یاد تبریزی بوده و دوره‌های دیگری را نیز به سفارش او نزد استادان فن گذرانده است، در کنار شاهین ترکمن گردآوری آثار این نمایشگاه را بر عهده داشته است.

این هنرمند نقاش درباره خصلت‌های استادش افزود: استاد تبریزی خصلت‌های برجسته‌ای داشت. شاید برجسته‌ترین آن، صداقت در هنرشان بود. ایشان که از لایه‌های سنتی و اصیل جامعه ایرانی برخاسته بود، پیش از هنرستان نزد پدرش که هنرمند سنتی در تزیینات الحاقی بنا بود با هنرمندان دیگری همچون بلوکی فر، قولر و مدبر همکاری می‌کرد و کارش را از یک زیر پله به منظور نگارش قطعات خوشنویسی آغاز کرد. من در عین حال که در هنرستان تحصیل می‌کردم نزد ایشان هم تلمذ کردم. البته این تحصیل آکادمیک با اصرار ایشان رخ داد و مرا تا تحصیلات عالیه با تاکید پیش بردند. استاد تبریزی که در مکتب قدما با شیوه قدیم آموزش دیده بود ،بر همان منوال که خود بعدها با متد جدید و پیشرفته در دانشکده هنرهای تزیینی آموزش دید، به نکات برجسته هر دو شیوه آگاه بود و سیر آثار او به سمت زیبایی و معرفت طی شد.

نماینده خانواده صادق تبریزی همچنین درباره  نمایشگاه «عشاقِ بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» توضیح داد: «این نمایشگاه تمام دوره‌های کاری صادق تبریزی را دربر می‌گیرد و بیشتر روی ریتم‌خط‌های این هنرمند تمرکز دارد. آثار ۴ دوره کاری صادق تبریزی ازجمله فیگور خط‌ها و ریتم‌خط‌ها، آبستره، اکسپرسیونیسم آبستره، مينياتور مدرن‌ها در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.»

نمایشگاه «عشاق بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» تا ۲۸ خرداد در گالری سهراب ادامه دارد.

ساعت بازدید، همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است؛ ضمن آن که گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

گالری‌ سهراب در خيابان سميه، بين مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ واقع است.

https://didhonar.ir/?p=54479