پلاتوهنر

امیررضا خادم و جواد انصافی به تماشای «غرمپشا و کشتن چراغ» نشستند

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «غرمپشا وکشتن چراغ» نوشته ابراهیم پشت کوهی و کارگردانی محمد سلامتی هرمزی که در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است، میزبان امیررضا خادم و جواد انصافی شد. امیررضا خادم، ورزشکار

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «غرمپشا وکشتن چراغ» نوشته ابراهیم پشت کوهی و کارگردانی محمد سلامتی هرمزی که در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است، میزبان امیررضا خادم و جواد انصافی شد.

امیررضا خادم، ورزشکار شناخته شده کشور در پایان این اجرا گفت: خوشحالم که فرصتی پیش آمد و این نمایش را دیدم. با آشنایی که از فضای نمایش و تئاتر دارم، علاقه‌ای که به این رشته از هنر دارم، باید از گروه اجرایی تشکر کرد و خدا قوت گفت به اهالی تئاتر شهرستان که برای اجرا به تهران آمده‌اند.

او با اشاره به این‌که تئاتر تهران مخاطب خودش را دارد و از حمایت تماشاگر برخوردار می‌شود ابراز امیدواری کرد که این نمایش نیز مورد حمایت و توجه مخاطبان واقع شود.

امیررضا خادم با بیان این نکته که موضوع نمایش برگرفته از فرهنگ بخشی از سرزمین ماست گفت: کاری که این جوانان می‌کنند قابل تکریم و احترام بود و امیدوارم تماشاگران با حضورشان در سالن اجرا از آن حمایت کنند.

او در پایان از عوامل این نمایش تشکر کرد و گفت: می‌دانم که با چه‌قدر فراز و نشیب و مسئله به تهران آمده‌اند و نمایش خودشان را به اجرا گذاشتند. امیدوارم موفق باشند و حال دلشان خوب باشد. امیدوارم در نهایت به حال خوبی که در نهایت داستان نمایش هست برسند.

جواد انصافی، پیشکسوت نمایش ایرانی نیز در پایان اجرا این نمایش را اثری زیبا معرفی کرد و گفت: بچه‌ها تمام تلاش‌شان را کرده‌اند که آیین زیبای جنوبی را به تصویر بکشند. موسیقی نمایش بسیار خوب بود. ای کاش که نهایتا در ماجرای نمایش راهکار و راه چاره این آیین هم دیده می‌شد.

نمایشنامه «غرمپشا و کشتن چراغ» در ساعت 20 تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود و در آن بازیگرانی همچون زهرا سلامتی هرمزی، اسماعیل اوج هرمزی، نادر پیشدار، شایان زارعی، حسین غلامپور، علی ملاحی و زهرا نیک به ایفای نقش می‌پردازند.

موسیقی این نمایش را گروه موسیقی زاروگه بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در جزیره شبی دلهره‌آور و طلسمی چندین ساله در مرگ 22 ساله شدن جوانان هرمز و در خانه مح‌کنار سپری می‌شود. مح‌کنار در حال حفاظت و رفت‌وآمدهای به ظاهر نجات‌دهنده و همه در انتظار شادی»

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت دو روز پایانی این نمایش که روزهای چهارشنبه ۱۶ و جمعه ۱۸ خرداد برگزار می‌شود را از طریق سایت گیشه تئاتر تهیه کنند.

https://didhonar.ir/?p=53160