پلاتوهنر

نمایشگاه آثار اندی وارهول و برایان دانلی در موزه پیتسبورگ

به گزارش پلاتو هنر، مجموعه‌ای مشترک از 47 آثار محبوب اندی وارهول و برایان دانلی معروف به کاووس، در موزه فِریک شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا برگزار می‌شود. هرچند که پیتسبورگ در فهرست مکان‌های دیدنی شهر خود، موزه‌ای به نام

به گزارش پلاتو هنر، مجموعه‌ای مشترک از 47 آثار محبوب اندی وارهول و برایان دانلی معروف به کاووس، در موزه فِریک شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا برگزار می‌شود. هرچند که پیتسبورگ در فهرست مکان‌های دیدنی شهر خود، موزه‌ای به نام اندی وارهول را قرار داده است اما برگزاری این رویداد در موزه فریک و با جمع‌آوری و نمایش این آثار قصد معرفی آخرین و کم‌ترین آثار دیده شده این دو هنرمند را در برنامه خود دارد.

این نمایشگاه با تمرکز بر آثار اندی وارهول و کاووس، دو نقاش و مجسمه‌ساز سبک پاپ که آثار خود را در همکاری با برندهای متعدد خلق کرده‌اند در موزه فِریک پتسبورگ افتتاح شده است. اندی وارهول که به عنوان یکی از پیشگامان هنر پاپ شناخته می‌شود و همچنین کاووس مجسمه‌ساز و گرافیست عصر حاضر که با استفاده از نمادها و تصاویر خیابانی و فیگوراتیو انیمیشنی به شهرت رسیده است، هر دو از طریق همکاری با برندها و رسانه‌های مختلف توانسته‌اند مرزهای هنر و فرهنگ عامه را جابه‌جا کنند.

این مجموعه شامل گزیده آثاری از هر دو هنرمند و با محوریت معرفی و ترکیب هنر و عمل کرد آن‌ها در طول مدت فعالیت هنری خود گردآوری شده است.

https://didhonar.ir/?p=52261