پلاتوهنر

آلمانی ها از دیدن «مکبث زار» شگفت‌زده شدند

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی گروه، «مکبث زار» نمایشی از گروه تئاتر «تی تووک» به کارگردانی ابراهیم پشت‌ کوهی که پیش از این در جشنواره‌های مختلف دنیا از جمله آوینیون، مونیخ، مسکو، سنت پترزبورگ، باکو، ایروان، بوداپست،

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی گروه، «مکبث زار» نمایشی از گروه تئاتر «تی تووک» به کارگردانی ابراهیم پشت‌ کوهی که پیش از این در جشنواره‌های مختلف دنیا از جمله آوینیون، مونیخ، مسکو، سنت پترزبورگ، باکو، ایروان، بوداپست، بغداد و.. به صحنه رفته بود، در تازه‌ترین اجرای خود به عنوان تنها تئاتر ایرانی و آسیایی در جشنواره شکسپیر آلمان حضور داشت.

این نمایش در حضور بزرگترین شکسپیرشناسان آلمان و اروپا به صحنه رفت و مورد استقبال واقع شد به‌طوری که دقایقی ممتد مورد تشویق حضار قرار گرفت و طولانی‌ترین رورانس جشنواره را به خود اختصاص داد.

مایا دلینیس، دبیر جشنواره که از اجرای نمایش و تشویق تماشاگران مشعوف بود گفت: این نمایش بهترین اجرای مکبث است که در سی‌و‌چهار دوره این نمایش به روی صحنه رفته است.

این جشنواره که خلاقانه‌ترین اقتباس‌ها از آثار شکسپیر را برای اجرا انتخاب می‌کند، از مهمترین فستیوال‌های شکسپیر اروپا محسوب و به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=51686