پلاتوهنر

‌مستند «رادیوگرافی یک خانواده» در شب مستند اجتماعی

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، هفتصدوچهلمین شب از شب‌های مجله بخارا با همکاری انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند به نمایش و نقد و بررسی فیلم «رادیو گرافی یک خانواده» به کارگردانی فیروزه خسروانی اختصاص

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، هفتصدوچهلمین شب از شب‌های مجله بخارا با همکاری انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند به نمایش و نقد و بررسی فیلم «رادیو گرافی یک خانواده» به کارگردانی فیروزه خسروانی اختصاص یافته است.

در این مراسم که در ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، پس از نمایش فیلم، نقد و بررسی این اثر با سخنرانی فیروزه خسروانی، زیبا جلالی نائینی، پژوهشگر مسائل زنان، محمد فاضلی، جامعه‌شناس و استادیار سابق دانشگاه شهید بهشتی، مهرداد زاهدیان، کارگردان و مستندساز، مجید برزگر ، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، مرتضی احمدوند، هنرمند چند رسانه‌ای و علی دهباشی، سردبیر مجله بخارا انجام می‌پذیرد.

مستند «راديوگرافی يک خانواده» نگاهی به تاریخ غيررسمی يک خانواده و يک دوران است. نگاهی غیررسمی به انقلاب در دلِ خانه‌ای كه هم‌زمان با انقلابی بیرون از خانه، درهایش به روی تحولات معاصر ایران گشوده شده است.

فیروزه خسروانی در تهران به دنیا آمد. او بعد از اخذ مدرک دیپلم به ایتالیا رفت و تحصیلاتش را در آکادمی هنرهای زیبای میلان ادامه  داد و پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۰۳ به ایران بازگشت و دوره‌ روزنامه‌نگاری را در مرکز رسانه‌ها گذراند. خسروانی با مجلات و روزنامه‌های متعدد ایتالیایی نیز همکاری کرده است و اولین مستندش را در سال ۲۰۰۴ در شهر بم پس از زلزله ساخت.

مستند «رادیوگرافی یک خانواده» هشتمین ساخته‌ فیروزه خسروانی است. او پیش از این فیلم‌های «قطار زندگی»، «راف کات»، «هزار و یک ایران»، «سالن زیبایی»، «آرشیو مشرق‌زمین»، «حرفه: مستندساز» (فیلم گروهی) و «جشن تکلیف» را ساخته بود.

https://didhonar.ir/?p=51083