پلاتوهنر

معمار سینمای مستقل درگذشت

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، راجر کورمن، کارگردان افسانه‌ای فیلم‌های درجه B (اصطلاحی برای فیلم‌های تجاری کم هزینه) که صدها فیلم کم هزینه را تولید و ستاره‌های آینده صنعت سینما را مانند جک نیکلسون، مارتین اسکورسیزی و

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، راجر کورمن، کارگردان افسانه‌ای فیلم‌های درجه B (اصطلاحی برای فیلم‌های تجاری کم هزینه) که صدها فیلم کم هزینه را تولید و ستاره‌های آینده صنعت سینما را مانند جک نیکلسون، مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو را کشف کرده بود، در سن 98 سالگی درگذشت.

شرکت فیلمسازی او «Corman’s Empire» نام داشت و به اندازه استودیوهای بزرگ فیلمسازی آن زمان فعال و سودآور بود. او در ساخت فیلم‌هایی با زمان تولید کوتاه و کم‌هزینه در ژانرهای ترسناک، اکشن، علمی تخیلی، حتی فیلم‌های خانوادگی تخصص داشت. بسیاری از بازیگران و کارگردانان ناشناس آن دوران که بعدها به ستارگان سینما تبدیل شدند در شرکت فیلمسازی او فعالیت کرده‌اند؛ از بازیگرانی مانند جک نیکلسون در فیلم «فروشگاه کوچک وحشت» و رابرت دنیرو در فیلم «Boxcar Bertha» گرفته تا کارگردانانی مانند فرانسیس فورد کاپولا در فیلم «زوال عقل 13» و مارتین اسکورسیزی در فیلم«Boxcar Bertha».

کورمن در 9 می برابر با 20 اردیبهشت در خانه خود در سانتا مونیکای کالیفرنیا، در کنار اعضای خانواده خود درگذشت.
https://didhonar.ir/?p=50949