پلاتوهنر

علی رهبری با ارکستر سمفونیک چین همکاری می‌کند

به گزارش پلاتو هنر، علی رهبری، رهبر ارکستر و آهنگساز بین‌المللی ایرانی به دعوت دوباره کشور چین با دو ارکستر سمفونیک جدید در شهرهای «کینگ داوو» و «گویانگ»، با آثاری از آهنگسازان روس روی صحنه خواهد رفت. اولین کنسرت علی

به گزارش پلاتو هنر، علی رهبری، رهبر ارکستر و آهنگساز بین‌المللی ایرانی به دعوت دوباره کشور چین با دو ارکستر سمفونیک جدید در شهرهای «کینگ داوو» و «گویانگ»، با آثاری از آهنگسازان روس روی صحنه خواهد رفت.

اولین کنسرت علی رهبری در تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه در شهر کینگ داوو، همراه با ارکستر سمفونیک کینگ داوو «Qingdao Symphony orchestra» و دومین کنسرت در تاریخ هفتم اردیبهشت و همراه با ارکستر سمفونیک گویانگ «Guiyang Symphony orchestra» خواهد بود.

این ارکسترها نیز مانند بیش از ۲۰ ارکستر سمفونیک دیگر کشور چین، هرکدام حدود ۸۵ عضو دارند و ضمن همکاری با رهبران چینی از رهبران دیگر جهان برای بالابردن سطح کیفیت ارکسترشان دعوت به عمل می‌آورند.

علی رهبری که اکنون در کنار والری گرگیف رهبر مشهور روسی، سمت رهبری دائم میهمان اپرای مارینسکی در سنت پترسبورگ را به عهده دارد، تا کنون به ۶ ارکستر سمفونیک دیگر کشور چین دعوت شده است.

این ارکسترها عبارت از ارکستر فیلهارمونیک چین پکن، ارکستر فیلارمونیک هانکژو، ارکستر سمفونیک شنزن، ارکستر سمفونیک چوانان شماره یک چین در پکن، ارکستر سمفونیک جوانان شماره ۲ چین در پکن و ارکستر فیلارمونیک وهان هستند.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر متولد ۱۳۲۷ در تهران است. او پیش از این نیز سمت رهبر دائم میهمان را در ارکسترهایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد برعهده داشته است. او تا به امروز مدیریت هنری ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب و مالاگا را نیز عهده‌دار بوده است.

این آهنگساز با رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود ۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهمترین ارکسترها و اُپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.

https://didhonar.ir/?p=46649