پلاتوهنر

به تماشای یک تک‌نوزازی قیچک بنشینید

به گزارش پلاتو هنر، شیما شاه محمدی، نوازنده سازهای کمانچه و قیچک، اولین ورودی رشته نوازندگی ساز تخصصی قیچک در مقطع کارشناسی ارشد ایران است. این نوازنده در یکی از آثارش، تک‌نوازی ساز قیچک را برای آلبوم موسیقی «سوییت برای

به گزارش پلاتو هنر، شیما شاه محمدی، نوازنده سازهای کمانچه و قیچک، اولین ورودی رشته نوازندگی ساز تخصصی قیچک در مقطع کارشناسی ارشد ایران است.

این نوازنده در یکی از آثارش، تک‌نوازی ساز قیچک را برای آلبوم موسیقی «سوییت برای قیچک و ارکستر» با هفت قطعه موسیقی «کامران» براساس تم محلی کرمانی، «چشمون مریم» بر اساس تم محلی سیستانی، «نبات» براساس تم محلی بلوچستانی، «اصفهان» بر اساس چهار مضراب استاد ابوالحسن صبا، «حکایت هزار»، «پرواز» و «با باران می‌رقصند» برعهده دارد.

در کنار تک‌نوازی ارکستر اورگانی‌زال از دیگر همکاری‌های این نوازنده به عنوان سولیست می‌توان به اجرا با ارکستر فیلارمونیک شهر تهران، ارکستر ملی ایران، ارکستر پارسوا و سرزمین مادری اشاره کرد.

قطعه موسیقی کلاسیک بی‌کلام «با باران مى‌رقصد» اولین قطعه ساخته شده برای آلبوم «سوییت برای قیچک و ارکستر» است که توسط «نشر پردیس» منتشر شده است.

آهنگساز این آلبوم موسیقی بهزاد عبدى و تک‌نواز قيچک شيما شاه‌محمدى است.

اجرای قطعه «با باران مى‌رقصد» توسط اركستر «ارگانى‌زال» با رهبری بوگدان پليش نوامبر سال ٢٠١٧ میلادی در اوکراین روی صحنه رفت.

در ادامه به تماشای قطعه موسیقی بی‌کلام «با باران مى‌رقصد» بنشینید:

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

آشنایی با ساز قیچک

کتاب «بیست دونوازی» با تنظیم و اجرای شیما شاه محمدی

https://didhonar.ir/?p=46575