پلاتوهنر

قانون‌شکنی مسئولین اصفهان در مقابله با وزارت ارشاد

وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز می‌دهد، مسئولین اصفهان لغو می‌کنند… به گزارش پلاتو هنر، کنسرت علیرضا قربانی که با پیگیر‌ی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد بنا شد شب‌ گذشته 14 اسفند ماه 1402 در اصفهان از سر گرفته شود، با مقابله

وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز می‌دهد، مسئولین اصفهان لغو می‌کنند…

به گزارش پلاتو هنر، کنسرت علیرضا قربانی که با پیگیر‌ی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد بنا شد شب‌ گذشته 14 اسفند ماه 1402 در اصفهان از سر گرفته شود، با مقابله مسئولین مربوطه برای چندمین بار در 5 ماه اخیر در اصفهان لغو شد.

بر اساس این گزارش، لغو این کنسرت در صورتی اتفاق افتاد که تمام بلیت‌های دو سانس 14 اسفند به فروش رفته و طرفداران در سالن سیتی سنتر شهر اصفهان حاضر بوده‌ و برای ساعاتی با هم‌خوانی آهنگ علیرضا قربانی در سالن اجرای کنسرت معطل شده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اصفهان در ارتباط با لغو مجدد کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان گفت: اجرای صحنه‌ای آقای علیرضا قربانی همه مراحل برای اخذ مجوز نهایی را طی نکرده است. بنابراین ایشان هیچ‌گونه اجرایی در اصفهان نخواهد داشت.

علیرضا قاسمی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اصفهان اظهار کرد: اجرای صحنه‌ای آقای علیرضا قربانی همه مراحل برای اخذ مجوز نهایی را طی نکرده است بنابراین ایشان هیچ‌گونه اجرایی در اصفهان نخواهد داشت.

او افزود: جلسه‌ای را با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشتیم که ایشان هم اذعان داشتند که مجوز نهایی صادر نشده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اصفهان تصریح کرد: فروش بلیط پیش از اخذ مجوز نهایی غیر قانونی بوده است و وجه دریافتی باید سریعاً به مردم بازگردانده شود.

در نهایت اجرای صحنه‌ای علیرضا قربانی با پیگیری وزارت فرهنگ از امروز روی صحنه می‌رود.

در این‌باره، مهدی سموعی، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را ارائه داده است: اجرای صحنه‌ای موسیقی آقای علیرضا قربانی از امشب طبق برنامه اجرا خواهد شد. شب گذشته این برنامه به‌خاطر برخی ناهماهنگی ها برگزار نشد، در تلاش هستیم برای جبران یک شب به اجرای آقای قربانی اضافه شود. از مردم شریف و هنر دوست اصفهان عذرخواهی می‌کنم.

مجوز دفتر موسیقی باید بدون خدشه اجرا شود

مراحل اخذ مجوز برای برگزاری یک کنسرت و چارچوب‌های قانونی به وضوح مشخص است. قانون تعیین شده هم محدود به پایتخت و یا یک شهر نمی‌شود و همه شهرها، استان‌ها در سراسر کشور موظف هستند به آن عمل کنند. در حال حاضر، باوجود تصویب سند ملی موسیقی، همه بخش‌های کشور ملزم به رعایت و اجرای مجوزهای وزارت فرهنگ ارشاد و دفتر موسیقی هستند؛ هر مجوزی را که دفتر موسیقی صادر کند، باید بدون خدشه اجرا کنند. در این‌باره هم وزارت ارشاد و مدیران آن بارها بر اجرای قانون تاکید کرده‌اند. اگر مسئولین مرتبط در شهرستان‌ها باوجود تصویب سندملی موسیقی کمی کوتاه بیایند، این میزان ناهماهنگی، درست دقایقی پیش از برگزاری یک کنسرت پیش نمی‌آید.

بیشتر بخوانید:

کنسرت اصفهان علیرضا قربانی مجوز گرفت

پایان غریبانه فستیوال موسیقی «کوچه»/ کوچه‌گرد می‌مانیم…

https://didhonar.ir/?p=44575