پلاتوهنر

تماشای «عنصر سوم» در خانه دوست

به گزارش پلاتو هنر، آئين گشايش نمایشگاه انفرادی عکس میعاد محمدی پناه با عنوان «عنصر سوم» به کیوریتوری مينا بنی احمدی امروز جمعه ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خانه دوست برگزار می‌شود‌. در بیانیه نمایشگاه می

به گزارش پلاتو هنر، آئين گشايش نمایشگاه انفرادی عکس میعاد محمدی پناه با عنوان «عنصر سوم» به کیوریتوری مينا بنی احمدی امروز جمعه ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خانه دوست برگزار می‌شود‌.

در بیانیه نمایشگاه می خوانیم: عکاسی در ابتدا یک هدف که همان ثبت لحظه است را دنبال میکرد. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین ویژگی های هنر نقاشی نیز همین بوده است. ثبت یک لحظه مهم.

اما همانطور که نقاشی در گذر زمان به خصوص در دوران معاصر کارکرد خود را به عنوان ثبت یک واقعیت از دست داده است، عکاسی نیز دیگر فقط با رویکرد ثبت لحظه استفاده نمی شود.

به همان صورت که در سبک کوبیسم با نادیده گرفتن رویکرد متعارف و سنتی پرسپکتیو و با نمایش نماهای متعدد یک موضوع در یک زمان، تحول جدیدی در نقاشی از لحاظ مفهوم و محتوا ایجاد کرده است؛ در عکاسی نیز رویکردها و تکنیک های مختلفی به سرعت ایجاد شده که یکی از آنها نقاشی با نور است.

عنصر سوم در واقع ایده ای است از تلفیق نماهای متعدد همراه با وجود زمانی پیوسته (برخلاف ثبت لحظه ای از زمان در عرف عکاسی)، سنسور دوربین بجای بوم نقاشی، عنصر حرکت بجای قلم و آتش به عنوان پالت رنگ.

این نمایشگاه عکس تا ۲ اسفند ماه ادامه دارد.

گالری خانه دوست در نشانی تهران، خیابان بهار شمالی، پلاک ۲۴۵، واحد ۱۲ واقع شده است.

https://didhonar.ir/?p=43146