پلاتوهنر

حضور پیانیست نام‌آشنای آلمانی در جشنواره موسیقی فجر

موریتس ارنست پیانیست آلمانی جایگزین گروه موسیقی تلفیقی «حجاز» (بلژیک/عراق) در بخش بین‌الملل در سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر می‌شود. به گزارش پلاتو هنر، با اعلام ستاد سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر با توجه به عدم امکان حضور

موریتس ارنست پیانیست آلمانی جایگزین گروه موسیقی تلفیقی «حجاز» (بلژیک/عراق) در بخش بین‌الملل در سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر می‌شود.

به گزارش پلاتو هنر، با اعلام ستاد سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر با توجه به عدم امکان حضور گروه موسیقی تلفیقی «حجاز» (بلژیک/عراق) روز جمعه ساعت 18:30 در تالار وحدت در بخش بین‌الملل، «موریتس ارنست» پیانیست آلمانی جایگزین این گروه شد.

بر اساس این گزارش، به دنبال عدم امکان حضور گروه موسیقی تلفیقی «حجاز» در بخش بین‌الملل به دلیل بروز برخی مشکلات فنی از سوی این گروه، کمیته بین الملل سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، اقدام به دعوت از موریتس ارنست، پیانیست شناخته شده آلمانی جهت اجرای برنامه در این دوره از جشنواره کرد.

این پیانیست شناخته‌شده برای سومین بار پس از دوره‌های سی و ششمین و سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در این دوره از جشنواره شرکت می‌کند.

موریتس ارنست در سال ۱۹۸۶ در آلمان متولد شد و از ۴ سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. او ادامه تحصیل پیانو را در مدرسه موسیقی دیتمولر ادامه داد و در آن موسسه، موسیقی‌شناسی نیز خواند. ارنست، جوایز متعددی در مسابقات معتبر بین المللی کسب کرده است. در سال ۲۰۰۳، برای تکمیل آموزه‌هایش نزد فویچت ‌واگنر رفت.

او تا به امروز بیش از ده آلبوم سولوی پیانو با همکاری کمپانی‌های معتبر جهانی همچون کاپریچیو و … منتشر کرده است.

مورتس ارنست در سالهای گذشته در بسیاری از سالن‌های بزرگ و معتبر اروپا و آمریکا به اجرای برنامه پرداخته است.

https://didhonar.ir/?p=43064