پلاتوهنر

به وقت شور و هیجان با بانوان موسیقی ایران

گروه موسیقی «نوشه» به سرپرستی نیوشا بریمانی در دومین روز از سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت.   به گزارش پلاتو هنر، دومین روز از سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی

گروه موسیقی «نوشه» به سرپرستی نیوشا بریمانی در دومین روز از سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت.

 

به گزارش پلاتو هنر، دومین روز از سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری رضا مهدوی 24 بهمن‌ماه با اجرای گروه موسیقی «نوشه» ویژه بانوان در تالار وحدت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در دومین روز از سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شاهد اجرای پرهیجان دیگری از بانوان کشورمان در صحنه بوده‌ایم. «نوشه» با خوانندگی ظریف و تحریردار در این دوره از جشنواره موسیقی توانست اجرایی ماندگار به جا بگذارد و استقبال گرم مخاطبان را به همراه داشت.

گروه «نوشه» با حضور سه خواننده شهناز زمردبخش، پگاه بزرگ و پریچهر خسروی پیش روی بانوان روی صحنه رفت.

نیوشا بریمانی رهبر ارکستر و نوازنده کمانچه و نوازندگان دیگری نظیر رخساره رستمی عود، نیلوفر ابراهیمی فلوت، دنیا فتحی پیانو، شیرین واعظی درامز، ستاره هاتف و سوگند هاتف پرکاشن، آذین ملک‌زاده گیتار بیس، سحر دزواری گیتار، سگیده شایگان کیبورد در این گروه موسیقی حضور دارند.

اجرای این گروه موسیقی بانوان در ابتدا با خوانندگی شهناز زمردبخش آغاز شد. سپس دو قطعه ماندگار دیگر با تحریرهای ظریف توسط پگاه بزرگ خوانده شد. پریچهر خسروی به عنوان نفر سوم روی صحنه حاضر شد و با صدای پخته و تحریرهای صحیح و دقیق سه قطعه نوستالژی را روی صحنه خواند. هر سه خواننده مجدد با خواندن تک‌آهنگ محلی یه صحنه بازگشتند. در بخش پایانی قطعه‌ای را با همراهی یک‌دیگر خواندند.

خوانش آهنگ‌های محلی و جنوبی پرهیجان‌ترین بخش اجرای گروه «نوشه» بود. در این بخش دو نوازنده پرکاشن ستاره و سوگند هاتف دو عنصر مهم این گروه موسیقی در تزریق هیجان به حساب می‌آمد.

آنچه در اجرای گروه موسیقی «نوشه» به چشم می‌آمد نورپردازی این اجرا بود که توسط اکرم اکرمی انجام شده است. تنظیم صدا به عهده سحرناز صفاری بوده و تنظیم تصویر توسط آرزو حسینی انجام شده است.

مدیر صحنه فرناز سرلک و مدیر اجرایی برنامه مریم فلاحی است.

این اجرا در تالار وحدت در سانس ۱۴:۳۰ به مدت یک ساعت برگزار شد.

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

بانوان در اجرای موسیقی جشنواره فجر پیشتاز شدند

ساز ارکستر ملی ایران با صدای محمد معتمدی کوک شد

https://didhonar.ir/?p=42994