پلاتوهنر

خواننده سنتی ایران، این‌بار برای مردم غزه می‌خواند

به گزارش پلاتو هنر، محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی ایرانی که به تازگی در کنسرت نمایش «کلنل»، داستان عاشقانه مرد میهن‎‌پرست ایرانی به ایفای نقش پرداخته بود، این بار در وصف مردم بی‌دفاع غزه قطعه «امید» را به آهنگسازی و

به گزارش پلاتو هنر، محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی ایرانی که به تازگی در کنسرت نمایش «کلنل»، داستان عاشقانه مرد میهن‎‌پرست ایرانی به ایفای نقش پرداخته بود، این بار در وصف مردم بی‌دفاع غزه قطعه «امید» را به آهنگسازی و تنظیم‌کنندگی حبیب خزایی‌فر به عنوان جدیدترین اثر موسیقی خود منتشر کرده است.

محمد معتمدی در توضیحات این آهنگ در صفحه مجازی خود نوشت: «چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد، من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک. امید روشن است. امید خودش سرچشمه نور است. امید از جنس خورشید است. امید برای من است و برای شما و برای همه آنان که در سهمگین‌ترین طوفان‌های این روزگارِ کج رفتار، پای حق خویش، هویت خویش و وطن خویش جانانه ایستادند. مثل شهیدان خودمان و مثل مردم بی پناه غزه که در خاک خود ماندن و در خاک خود آرمیدن را انتخاب کردند.»

‏شاعر این قطعه موسیقی سجاد سامانی است. میکس و مسترینگ این آهنگ را محمدسعید شایان انجام داده است.

نوازندگان قطعه «امید» به شرح زیر است: ویولن علی جعفری پویان، میلاد عالمی، اهورا خدامی، ویولا: سهراب برهمندی، علی جعفری پویان، عود: امیرفرهنگ اسکندری، گیتار الکتریک: مسعود همایونی، گیتار بیس: بابک ریاحی پور.

متن قطعه موسیقی «امید» به شرح زیر است:

به رغم سیلی امواج صخره وار بایست
در این مقابله چون کوه استوار بایست
خلاف گوشه نشینان و عافیت طلبان
تو در میانه ی میدان کارزار بایست
نه مثل قایق فرسوده ای کناره بگیر
نه مثل طفل هراسیده ای کنار بایست
مگو که پیچ و خم راه بی قرارت کرد
چو رود بر سر آن قول و آن قرار بایست
در این زمانه ی بد نام ناجوانمردی
به نام نامی مردان روزگار بایست
بس است بس است بس است
این که به آه و به ناله در همه عمر
به انتظار نشستی به انتظار بایست

در ادامه شنونده این قطعه موسیقی باشید:

بیشتر بخوانید:

«کلنل» داستان عاشقانه مرد میهن‎‌پرست ایران

https://didhonar.ir/?p=41378