پلاتوهنر

آیا تک‌آهنگ‌ها بی‌هدف منتشر می‌شوند؟

به گزارش پلاتوهنر، با گذشت نیمی از آخرین فصل سال، خوانندگان نوپا و مطرح پاپ و سنتی کشورمان از آهنگ‌ها و آلبوم های جدید خود رونمایی می‌کنند. نگاهی به آهنگ‌های تازه منتشر شده با توجه به اینکه تعدادی از خوانندگان

به گزارش پلاتوهنر، با گذشت نیمی از آخرین فصل سال، خوانندگان نوپا و مطرح پاپ و سنتی کشورمان از آهنگ‌ها و آلبوم های جدید خود رونمایی می‌کنند.

نگاهی به آهنگ‌های تازه منتشر شده

با توجه به اینکه تعدادی از خوانندگان مطرح کشور ما در فاصله زمانی نزدیک به ‌یکدیگر از آهنگ‌های جدید خود رونمایی می‌کنند، کیفیت این ‌آهنگ‌ها بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. آیا آهنگ‌هایی که در فاصله زمانی نزدیک به ‌یکدیگر منتشر می‌شوند آهنگ‌های یک آلبوم موسیقی هستند که قرار است از این آلبوم رونمایی شود؟ و یا اینکه بی‌هدف و بدون در نظرگرفتن بازخورد رسانه‌ها و استقبال طرفداران منتشر می‌شوند.

در این چند ماه اخیر شنونده آهنگ‌های جدید «مراقبتم»، «قول مردونه» با صدای حامد همایون بوده‌ایم. اکنون این خواننده از آهنگ جدید خود به نام «منو نگاه کن» رونمایی کرده‌است.

همچنین گروه ماکان که به تازگی آهنگ‌های «اوه اوه»، «امشب»، «نردبون» و… را در کنار ترانه‌هایی که از زبان خود به صورت دلی منتشر کرده‌اند، از «قفس» به‌عنوان جدیدترین آهنگ خود رونمایی کردند.

بدیهی است فعالیت خوانندگان نوپا و مطرح کشورمان اتفاقی امیدوارکننده در بازار موسیقی کشورمان است، اما آیا بهتر نیست تک‌آهنگ‌هایی کمتر با کیفیت و ماندگاری بیشتر منتشر شوند، تا اینکه یک مسیر تکراری صرفا برای تولید و انتشار یک قطعه موسیقی طی شود؟

آنچه حائز اهمیت است، این است که موسیقی خوراک جامعه است و باید انتشار محتوای درست، بازخورد رسانه‌ها و ذائقه شنوندگان را در نظر گرفت.

در ادامه آهنگ‌های جدیدی از آرمین زارعی، گروه ماکان، مصطفی راغب، سیامک عباسی، حامد همایون و سالار عقیلی را که به تازگی در حوزه موسیقی پاپ منتشر شده‌اند، می‌شنوید.

آهنگ «حالا هی» با صدای آرمین زارعی

آهنگساز و ملودی: آرمین زارعی، تنظیم‌کننده و میکس و مستر: مسعود جهانی و رض بیت

آهنگ «قفس» با صدای گروه ماکان

میکس و مستر و تنظیم‌کننده: میلاد اکبری

آهنگ «گل نیلوفر» با صدای مصطفی راغب

ترانه و ملودی: بابک بابایی، تنظیم‌کننده: محمد مقدم، ضبط وکال: رضا پارسائیان، نوازنده گیتار: احمدرضا لیلایی

آهنگ «نوازنده» با صدای سیامک عباسی

ملودی و آهنگساز: دانیال جهانشیری، ترانه‌سرا: دانیال جهانشیری، تنظیم‌کننده: فرید مهاجرپور، نوانده گیتار: سجاد علی‌زاده، ساکسیفون: داریوش بیژنی، میکس و مسترینگ: آرمان موسوی

آهنگ «منو نگاه کن» با صدای حامد همایون

آهنگساز و ملودی: امین فرد، تنظیم‌کننده: علی تیرداد، میکس و مسترینگ:محمد فلاحی، نوازنده فلوتک لیدا باقری

آهنگ «نفس» با صدای سالار عقیلی

آهنگساز و ترانه‌سرا: سین تاج، تنظیم‌کننده: فرید مهاجرپور، میکس و مسترینگ: معراج میرزایی

 

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

با جدیدترین تک آهنگ‌ها همراه ما باشید

دو قطعه موسیقی در دو سبک متفاوت منتشر شد

https://didhonar.ir/?p=40556