پلاتوهنر

هوش مصنوعی چگونه طبیعت را تجسم می‌کند؟

به گزارش پلاتو هنر، رفیک آنادول هنرمند سرشناس هنر هوش مصنوعی از جدیدترین اینستالیشن خود رونمایی کرد. رفیک آنادول از پیشگامان هنر هوش مصنوعی به شمار می‌رود و تاکنون اینستالیشن‌های بسیاری در سرتاسر دنیا برگزار کرده است. سال گذشته، موزه

به گزارش پلاتو هنر، رفیک آنادول هنرمند سرشناس هنر هوش مصنوعی از جدیدترین اینستالیشن خود رونمایی کرد.

رفیک آنادول از پیشگامان هنر هوش مصنوعی به شمار می‌رود و تاکنون اینستالیشن‌های بسیاری در سرتاسر دنیا برگزار کرده است. سال گذشته، موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) یکی از اینستالیشن‌های او به نام «بدون نظارت-تخیل‌های ماشین» را خریداری کرد. این اثر، اولین اثر هنری هوش مصنوعی مولد است که در این موزه نگهداری می‌شود.

جدیدترین اینستالیشن آنادول «بایگانی زنده: طبیعت» نام دارد. او برای جمع‌آوری داده برای این اثرش، با سازمان‌های زیادی از جمله موزه تاریخ طبیعی لندن، نشریه «جغرافیایی ملی»، موسسه اسمیتسونین و غیره همکاری کرده و بخش دیگری از داده‌ها را هم به کمک اعضای تیمش و با سفر به نقاط مختلف جهان از جمله جنگل‌های آمازون جمع‌آوری کرده است.

هوش مصنوعی

اینستالیشن «بایگانی زنده: طبیعت» تصاویری از طبیعت خلق می‌کند که واقع‌گرایانه و فانتزی هستند.

به نظر می‌رسد که آنادول این بار سعی دارد تا تجربه مخاطب را به کمال برساند زیرا او برخلاف اینستالیشن‌های پیشین‌ خود، با کمک یک عطرساز، 12 رایحه متفاوت ساخته که هنگام نمایش تصاویر، در فضا پراکنده می‌شوند. او برای این کار وسیله‌ای را در نظر گرفته که به دور گردن مخاطب بسته می‌شود و متناسب با تصاویری که در حال نمایش است، یکی از این رایحه‌ها را زیر بینی مخاطب پخش می‌کند.

او همچنین شخصیتی به نام فیونا ساخته که بر پایه هوش مصنوعی است و به آن دسته از سوالات مخاطبان که مربوط به طبیعت است، پاسخ می‌دهد.

هوش مصنوعی

رفیک آنادول طی مصاحبه‌ای با آرت‌نِت مطرح کرد: «ما همیشه علم و تکنولوژی را با یکدیگر ترکیب کرده‌ایم ولی این بار، ما برای خلق اثر هنری‌مان با دانشمندان کار می‌کنیم.» او در ادامه عنوان کرد که استودیواش «واکنش‌های خیلی مثبتی» از جامعه علمی گرفته است.

این هنرمند همچنین عنوان کرد که برای جدیدترین اینستالیشن خود از گوگل و ان‌ویدیا هم کمک گرفته است.

او درباره فهم هوش مصنوعی از طبیعت تصریح کرد: «در حال حاظر، حتی بهترین مدل‌های هوش مصنوعی هم هنوز طبیعت را کاملا نمی‌فهمند. اگر از آنها بپرسی که چند گونه پرنده داریم، نمی‌توانند پاسخ دقیقی بدهند.»

هوش مصنوعی

 

بیشتر بخوانید:

https://didhonar.ir/?p=40454