پلاتوهنر

اجرای نمایش «من انار شدم» در ایران و کشورهای اروپایی

به گزارش پلاتو هنر به نقل از خبرگزاری ایرنا، نمایش مشترک «من انار شدم» به کارگردانی شیوا مکی‌نیان در ایران و کشورهای اروپایی روی صحنه می‌رود. شیوا مکی نیان، از بازیگران و کارگردانان تئاتر و سینما گفت: جمعی از هنرمندان

به گزارش پلاتو هنر به نقل از خبرگزاری ایرنا، نمایش مشترک «من انار شدم» به کارگردانی شیوا مکی‌نیان در ایران و کشورهای اروپایی روی صحنه می‌رود.

شیوا مکی نیان، از بازیگران و کارگردانان تئاتر و سینما گفت: جمعی از هنرمندان ایرانی و آلمانی در این نمایش به ایفای نقش‌ می‌پردازند.

وی که بیشترین تعداد اجراهای خارج از کشور را در میان بازیگران ایرانی در کارنامه دارد گفت: برنامه ریزی‌هایی برای اجرای این نمایش در کشورهای اروپایی انجام شده و پیش‌بینی‌ها بر این است که پس از اجرای این نمایش در ایران، در اوایل سال آینده اجرای این نمایش در کشورهای اروپایی آغاز شود.

عضو هیات داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران اظهار داشت: بزرگترین رسالت تئاتر این است که ذهنیت افراد را به چالش بکشد و مخاطب را به اندیشه و تفکر وا دارد. تئاتر می‌تواند ضمن ظهور ایدئولوژی‌های جدید، جهان بینی افراد را دچار تغییر کند.

این هنرمند که از آخرین اجرای نمایشی‌اش در اثری به کارگردانی هادی مرزبان و با نام «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد»، حدود یک سال می گذرد، در مورد علت کم کاری‌‍‌های اخیر خود گفت: علاقمند به اجرای نمایش‌هایی هستم که بتواند تاثیر عمیقی در شکل زیستی افراد ایجاد کند و حتی برای لحظه‌ای ذهن افراد را به فکر فرو ببرد که این جهان ثابت و باقی نیست و همه ما به این جهان آمدیم که روح مان به تکامل و رشد برسد.

برنده جایزه بهترین بازیگر زن در بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، کم توجهی به لایه‌های زیرین شخصیت‌های نمایشنامه و فقدان پرداخت صحیح به این مقوله را از معایب برخی آثار نمایشی اخیر عنوان کرد و گفت: شخصیت یک قصه دارای لایه‌های متعددی است ‌که چه بسا بهتر باشد بازیگر و کارگردان، آن را زیست و تجربه کرده باشد که از پس اجرای آن بربیاید.

https://didhonar.ir/?p=38323