پلاتوهنر

مستندسازان هالیوودی هم به جنگ هوش مصنوعی می‌روند؟

به گزارش پلاتو هنر، حالا نوبت مستندسازان هالیوودی است که نگران هوش مصنوعی باشند! هوش مصنوعی یکی از موضوعات اصلی اعتراضات اخیر بازیگران و نویسندگان هالیوود بود. آنها با قانون‌گذاری برای استفاده از هوش مصنوعی، توانستند با کمپانی‌ها به توافق

به گزارش پلاتو هنر، حالا نوبت مستندسازان هالیوودی است که نگران هوش مصنوعی باشند!

هوش مصنوعی یکی از موضوعات اصلی اعتراضات اخیر بازیگران و نویسندگان هالیوود بود. آنها با قانون‌گذاری برای استفاده از هوش مصنوعی، توانستند با کمپانی‌ها به توافق برسند و حالا مستندسازان نیز خواستار قانون‌گذاری هستند.

بیش از 100 مستندساز، نامه‌ای سرگشاده را نوشته و آن را امضا کردند. آنها در این نامه نسبت به تولید تصاویر و صداهای غیرواقعی و جعل اسناد تاریخی با هوش مصنوعی مولد، ابراز نگرانی کردند. آنها در این نامه بیان کردند که ممکن است برخی از افراد به دلیل کاهش هزینه‌ها، سراغ منابع معتبر موجود نروند و با هوش مصنوعی مولد، تصاویری از اشخاص و وقایع و حتی روزنامه‌ها تولید کنند و بدین ترتیب تاریخ را تحریف کنند.

هالیوود ریپورتر این نامه سرگشاده را منتشر کرد که بخشی از آن به این شرح است:

«همان طور که در اعتراضات اخیر انجمن نویسندگان و بازیگران هالیوود شاهد بودیم، هوش مصنوعی مولد(GAI) دارد انقلابی در صنعت فیلمسازی به راه می‌اندازد. ما نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم ولی باور داریم که این مسئولیت ما است تا با احترام به ارزش‌های کهن مطبوعات و جامعه مستندسازی، از هوش مصنوعی مولد استفاده کنیم. این وعده ضمنی‌‌مان به مخاطب در درجه نخست قرار دارد؛ آنچه که ما به عنوان رسانه‌ای معتبر ارائه می‌کنیم، واقعا معتبر است.

هوش مصنوعی مولد در بازنمایی‌اش از تاریخ، آن را تحریف می‌کند و معتقدیم که زمان قانون‌گذاری مناسب برای استفاده از این فناوری جدید فرا رسیده است. در این صورت، اعتماد مخاطبان‌مان همچنان پا برجا خواهد ماند. ما داریم نگرانی‌مان را نسبت به تاثیراتی که هوش مصنوعی مولد در آینده روی کارمان و به طور کلی فیلم مستند می‌گذارد را بیان می‌کنیم.

ما می‌دانیم که ممکن است دلایل موجهی برای استفاده مستندسازان از رسانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی وجود داشته باشد: برای زندگی بخشیدن به داستان آدم‌هایی که در تاریخ فراموش شده‌اند و یا بردن بینندگان به زمان و مکانی بدون بازنمایی‌های بصری کافی. فقدان وجود استاندارد در استفاده از هوش مصنوعی مولد، خطر تحریف تاریخ و دگرگون کردن رابطه ما با مخاطبان را دربر دارد. اطلاعاتی که با هوش مصنوعی مولد تولید می‌‌شوند و در یک فیلم با ادعای واقعی بودن به نمایش درمی‌آیند، دست به دست در اینترنت و یا فیلمی دیگر خواهند چرخید و ممکن است برای همیشه اسناد تاریخی را گل‌آلود کنند. تلفیق واقیت با دروغ، همه چیز را فاسد می‌کند؛ اگر تصویرها و صوت‌ها باور پذیر نباشند، ژانر غیرداستانی به شدت در معرض خطر قرار می‌گیرد.

نجات تمام و کمال صنعت مستندسازی و وعده یاری به ما مستندسازها برای فهم و تفسیر گذشته و حالمان، وابسته به حفظ رابطه‌ای شفاف و صادقانه با تماشاگران است.»

بیشتر بخوانید:

دورهمی هالیوودی‌ها برای هوش مصنوعی

موزه هنر مدرن نیویورک میزبان هوش مصنوعی شد

https://didhonar.ir/?p=37013