پلاتوهنر

معرفی 9 نمایش جدید روی صحنه تئاتر

به گزارش پلاتو هنر، مجموعه تئاترشهر، خانه نمایش دا، تالار مولوی، خانه هنرمندان، عمارت نوفل لوشاتو و تماشاخانه سیمرغ در چهارمین هفته آبان ماه میزبان 9 نمایش جدید خواهند بود. در ادامه معرفی مختصری از این نمایش‌ها را می‌خوانید: نمایش

به گزارش پلاتو هنر، مجموعه تئاترشهر، خانه نمایش دا، تالار مولوی، خانه هنرمندان، عمارت نوفل لوشاتو و تماشاخانه سیمرغ در چهارمین هفته آبان ماه میزبان 9 نمایش جدید خواهند بود.

در ادامه معرفی مختصری از این نمایش‌ها را می‌خوانید:

نمایش «یک ملاقات ساده»

نمایش «یک ملاقات ساده» به نویسندگی و کارگردانی جواد تولمی از 21 آبان تا 16 مهر هر روز ساعت 16:30 به مدت زمان 40 دقیقه روی صحنه مجموعه تئاترشهر خواهد بود.

سبا ‌سلیمانی، عباس علیرضا و مطهره قدسی‌زاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: بررسی روانشناسانه شکاف بینانسلی در جامعه امروز.

نمایش «بازرس»

این نمایش به قلم آنتونی شفر و ترجمه شهرام زرگر، به کارگردانی آرین الماسی از 22 آبان تا 3 آذر هر شب ساعت 20:45 به مدت زمان 1 ساعت و 5 دقیقه در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت.

آرین ‌الماسی، جلال ‌احمدپور و نیلوفر ‌مشهدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: جسدی در زمین تنیس! شما هم با این جمله موافقید که داستان های جنایی و پلیسی بازتاب تفکرات اصیل و باشکوه هستند؟

نمایش «سیاره‌ی‌ آدم‌ها»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی کیمیا نوری و تهیه‌کنندگی بورژین عبدالزاقی از 22 آبان تا 3 آذر ساعت 18:45 به مدت زمان 1 ساعت و 15 دقیقه در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش علی ‌جدیدی، رضا معراجی،شهروز ‌شبستری، ویسه رسولی، نیوشا شهریوری، لی‌لی مرادی، کاترینا ‌بلوم، علیرضا ‌ولی ‌پور و کیمیا نوری ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده: زنی از تمدنی هوشمند برای گسترش منظومه‌ خود به سیاره‌ آدم‌ها سفر می‌کند و با چالش‌های متفاوتی روبرو می‌شود.

نمایش «تانهویزر»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی اشکان اطمینان از 23 آبان تا 3 آذر هر شب ساعت 17:00 به مدت زمان 1 ساعت در خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود.

مهدیه محمدی، فرزانه ‌محمدحسین، اشکان ‌اطمینان و الهه ‌صالحی بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «مهمانسرای دو دنیا»

این نمایش به قلم اریک امانوئل اشمیت و ترجمه شهلا حایری، به کارگردانی صابر کریمی و تهیه‌کنندگی مهسان فراست هر شب ساعت 21:15 به مدت زمان 1 ساعت و 5 دقیقه از 21 آبان تا 12 آذر روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو خواهد بود.

بابک ‌نوری، آرام ‌نیک ‌بین، مهدی ‌کازرانی، مریم ‌زارعی، فرناز ‌رحمانی، صابر ‌کریمی، (بازیگران صامت) حسین تفرشیان، آیدا حاجی ایالویی بابک ‌نوری، آرام ‌نیک ‌بین، مهدی ‌کازرانی، مریم ‌زارعی، فرناز ‌رحمانی، صابر ‌کریمی، (بازیگران صامت) حسین تفرشیان و آیدا حاجی ایالویی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: مهمانسرای دو دنیا فضایی بین مرگ و زندگی را خلق می‌کند، انسان‌هایی که به دلایل مختلف به اغما رفته‌اند به این مهمانسرا وارد می‌شوند. آنها باید در این مکان منتظر بمانند تا تکلیف سرنوشت‌شان مشخص شود.

نمایش «چراغ تئاتر»

نمایش «چراغ تئاتر» به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی و تهیه کنندگی فاطمه عبدالرحیمی از 25 آبان تا 20 آذر هر روز ساعت 18:30 به مدت 40 دقیقه روی صحنه خانه هنرمندان خواهد بود.

حامد ‌شیخی، نازنین ‌بیوک، مهدی ‌هنرسازان، مارال ابوالقاسمی، نوشین ادیب، شکوفه ‌سلحشور، امیرحسین ‌فهادان، فاطمه ‌فرضی، علی ‌پیله ‌ور و اهورا فیجانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: اکبر و همسرش سرور وارد یک سالن متروکه می‌شوند تا نمایش خود را اجرا کنند؛ اما موانعی را بر سر راه خود می‌بینند.

نمایش «هیولا»

این نمایش به نویسندگی، طراحی و کارگردانی هادی بندانی از 21 آبان تا 8 آذر هر شب راس ساعت 19 به مدت زمان 55 دقیقه در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه می‌رود.

محمد ‌طحانی، روژینا ‌علیزاده، صبا خیراللهی، متین ‌انصاری، محمد ‌مهدی ‌حسن ‌نژاد، معین حاجی محمدی، آوا ‌جهان، صدف خاقان، هادی ‌بندانی و مهرناز ‌تبریزی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «هیولا» آمده: نمایش «هیولا» زندگی چند نفر را روایت می‌کند که از جامعه رانده شده و گوشه‌گیر شده‌اند. نقطه‌ مشترک زندگی همه‌ این آدم‌ها تنهایی، یکنواختی زندگی و سردرگمی است. این نمایش برشی از زندگی هر کدام از شخصیت‌های اصلی داستان است که سرانجام هر کدام راهی متفاوت را انتخاب می‌کنند.

نمایش «ریچارد کوتاهی؛ جهنم روده»

این نمایش به کارگردانی سجاد یاری فیروزآبادی، دراماتورژی مهرناز نوروزی و تهیه‌کنندگی حسین حکیمی از 22 آبان تا 7 آذر هرشب ساعت 20:30 به مدت زمان 1 ساعت و 20 دقیقه در تالار مولوی روی صحنه خواهد بود.

احمد افشاری، مهدیس ‌احمدیان ‌شالچی، هانیه ‌کیادربندسری، امین مهران، امیرعباس مهدوی، علی ‌چایچی، مریم ‌رستم ‌آبادی، ملیکا ‌زارع، هادی ‌آبیاری، محسن ‌کریمی، زینب بنی‌هاشم، صبا ‌مختاری، مهدی ‌عباسی، زهرا ‌نادمی و هانیه ‌زمردی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه نمایش «ریچارد کوتاهی؛ جهنم روده» آمده: ولی ریچارد که یه نمایشنامه ممنوعه نیست! اینجا آثار شکسپیر رو همه جا میشه پیدا کرد. تو از چی می‌ترسی ریچارد «وقتی ما در پیرامون مرکز آزادی زندگی می‌کنیم!؟» آزادیِ خاصِ متعلق به طبقه همکف، طبقۀ پاهایی که هیچ جا نیستن و همه جا هستن!

نمایش «خدای کشتار»

نمایش «خدای کشتار» به نویسندگی یاسمینا رضا با ترجمه علیرضا کوشک‌جلالی، به کارگردانی آنیتا شفارودی و تهیه کنندگی حسین رضایی از 19 آبان روی صحنه رفته و تا 5 آذر هرشب ساعت 18:30 در تالار مولوی میزبان مخاطبان خواهد بود.

افشین حسینی، علیرضا ‌خراسانی، آنیتا ‌شفارودی و مریم ‌عابدی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: پسر یازده ساله خانواده ری با چوب دستی دو دندان هم کلاسی خود را شکسته است. خانواده ری برای دلجویی و تفاهم به خانه خانواده اولیه می‌آیند. در آغاز روابط بسیار متمدنانه است اما کم‌کم خشونت موجود در روابط و وحشی‌گری نامتمدنانه شان بروز می‌کند و وضعیتی بسیار کمیک و در عین حال تاسف‌بار به‌وجود می‌آورد.

https://didhonar.ir/?p=35547