پلاتوهنر

به نفع کودکان کم‌برخوردار؛

تور کنسرت‌های گروه لیان در کانادا و استرالیا برگزار می‌شود

به گزارش پلاتو هنر، تور کنسرت‌های گروه «لیان بوشهر» به سرپرستی محسن شریفیان با همراهی یک نوازنده بین‌المللی ساز دیجیریدو در کانادا و استرالیا برگزار می‌شود. محمد بحرانی، آکا صفوی، محمود بردکنیا، مرتضی پالیزدان و لیانا شریفیان از ایران، کنسرت

به گزارش پلاتو هنر، تور کنسرت‌های گروه «لیان بوشهر» به سرپرستی محسن شریفیان با همراهی یک نوازنده بین‌المللی ساز دیجیریدو در کانادا و استرالیا برگزار می‌شود.

محمد بحرانی، آکا صفوی، محمود بردکنیا، مرتضی پالیزدان و لیانا شریفیان از ایران، کنسرت «لیان» را به همراه دیگر نوازنده ها در استرالیا همراهی خواهند کرد.

نقطه عطف این کنسرت، هم‌نوازی ویلیام بارتون با محسن شریفیان و گروه موسیقی لیان در یکی از مهم ترین سالن های سیدنی است که تاکنون با استقبال زیادی مواجه شده است.

همنشینی ساز نی جفتی و تکنیک نواختن آن با دیجیریدو، آمیختن نواهای مردمانی از دو قاره متفاوت در فاصله جغرافیایی قابل تأمل است که می‌تواند اشتراکات فرهنگی ارزشمندی را رونمایی کند. دیجیریدو، ساز بومیان استرالیا با قدمتی 1500 ساله است که به عنوان ساز همراهی‌کننده برای آوازها و داستان‌سرایی‌ها استفاده می‌شود.

ویلیام بارتون، موسیقی‌دان مطرح استرالیایی و نوازنده متبحر و سرشناس ساز دیجیریدو است که از سن ۱۱ سالگی، نواختن این ساز را از بزرگان قبایل بومی منطقه آموخته است.

این اجراها در کشور استرالیا به ترتیب 28 آبان (19 نوامبر) در ونکوور، 3 آذر (24 نوامبر) در تورنتو، 5 آذر (26 نوامبر) در مونترال، 10 آذر (اول دسامبر) در ملبورن، 12 آذر (سوم دسامبر) در بریزبن، 19 آذر (دهم دسامبر) در شهر سیدنی، برگزار خواهد شد.

بخشی از درآمد حاصل از فروش بلیط به بنیاد یارا تقدیم خواهد شد تا در فراهم کردن امکانات آموزشی برای کودکان کم برخوردار در ایران سهمی داشته باشد.

 

https://didhonar.ir/?p=35445