پلاتوهنر

پایان اعتصابات هالیوود!

به گزارش پلاتو هنر، اتحادیه بازیگران هالیوود عصر چهارشنبه ۱۷ آبان از دست‌یابی به یک توافقی موقت با تهیه‌کنندگان و استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی و پایان اعتصاب ۱۱۸ روزه این بازیگران خبر داد. به گزارش رسانه‌ها، طرفین درگیر، سرانجام بعد از

به گزارش پلاتو هنر، اتحادیه بازیگران هالیوود عصر چهارشنبه ۱۷ آبان از دست‌یابی به یک توافقی موقت با تهیه‌کنندگان و استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی و پایان اعتصاب ۱۱۸ روزه این بازیگران خبر داد.

به گزارش رسانه‌ها، طرفین درگیر، سرانجام بعد از سه دور گفتگو و مذاکره بر سر بهبود وضع دستمزدها در نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌های پخش شده و همچنین درباره تدابیر استودیوها در زمینه استفاده از هوش مصنوعی به توافق رسیدند.

اعتصاب ۱۱۸ روزه بازیگران هالیوود که از تابستان امسال کمی بعد از اعتصاب نویسندگان آغاز شده بود علاوه بر ایجاد وقفه‌ای بزرگ در تولید و نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها، خسارت مالی فراوانی به غول‌های رسانه‌ای وارد کرده به طوری که گفته می‌شود کمپانی برادران واگنر به تنهایی ۵۰۰ میلیون دلار از این اعتصاب‌ها زیان دیده و اقتصاد آمریکا در کل ۵ میلیارد دلار متضرر شده است.

این اعتصابات، یکی از طولانی‌ترین توقف‌های کاری در تاریخ صنعت سینمای آمریکا بود.

اتحادیه بازیگران هالیوود در سال ۲۰۰۰ به مدت ۱۸۲ روز علیه انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا دست به اعتصاب زد.

اتحادیه نویسندگان آمریکا و اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون هالیوود هم سوم مهرماه به توافق اولیه‌ای دست یافتند. اتحادیه نویسندگان آمریکا این توافق سه ساله را «استثنایی» با دستاوردها و حمایت‌های معنادار برای نویسندگان توصیف کرد.

نویسندگان هالیوود دوم ماه مه پس از به بن بست رسیدن مذاکرات بر سر غرامت، حداقل کارکنان اتاق نویسندگان، استفاده از هوش مصنوعی و پاداش به نویسندگان برای برنامه‌های محبوب، دست از کار کشیدند.

منبع: VOA

https://didhonar.ir/?p=35418