پلاتوهنر

رییس دفتر انجمن سینمای جوان در تبریز در گفتگو با پلاتو:

دفتر انجمن در تبریز نیاز به تجهیز امکانات دارد

حسن وحدانی رییس دفتر انجمن سینمای جوان در تبریز در گفتگو با پلاتو هنر عنوان کرد: کمبود در حوزه تجهیزات و کرایه کردن آن برای برخی بچه‌ها به خصوص به خاطر تورمی که در جامعه وجود دارد، مشکل‌ساز است. یکسری

حسن وحدانی رییس دفتر انجمن سینمای جوان در تبریز در گفتگو با پلاتو هنر عنوان کرد: کمبود در حوزه تجهیزات و کرایه کردن آن برای برخی بچه‌ها به خصوص به خاطر تورمی که در جامعه وجود دارد، مشکل‌ساز است. یکسری حرف‌ها وجود دارد که می‌خواهند دفاتر را تجهیز کنند اما باید ببینیم چه می‌شود.

او درباره روند مجوز گرفتن فیلمنامه‌ها توضیح داد: روند صدور مجوز برخی فیلمنامه‌ها متاسفانه دشوار شده است. اداره ارشاد هر استان سبق و سیاق خود را دارد و در آذربایجان شرقی ارشاد شورایی دارد که فیلمنامه را می‌خوانند و ممیزی روی آن اعمال می‌شود. چند روز طول می کشد تا این شورا تشکیل شود و در حراست هم روند مجوزگیری طول می‌کشد و بعد برای معاونت اجتماعی ارسال می‌شود.

این فیلمساز تصریح کرد: طی کردن این پروسه گاهی به ساخت فیلم‌های زیرزمینی و غیرمجاز منجر می‌شود و باعث می‌شود فیلمساز ناامید شود.

او درباره اهمیت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای گفت: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای خیلی مهم است و می‌دانید که برخی آثار نمی‌توانند به جشنواره فلیم کوتاه تهران راه پیدا کنند و این مجال برایشان وجود ندارد. جشنواره منطقه ای فرصتی است برای دیده شدن فیلم ها و فیلمسازان، فیلمسازان در جشنواره منطقه ای از استان‌های مختلف با یکدیگر آشنا می‌شوند یا از امکانات شهرها و استان‌های مختلف استفاده می‌کنند.

رییس دفتر انجمن سینمای جوان در تبریز درباره جلسات پیچینگ توضیح داد: پیچینگ چند دوره است که توسط انجمن سینمای جوان انجام می شود و و فیلمسازان در پرتابل طرح خودشان را ثبت می کنند. در دفتر ما هم معمولا سالی 2 بار جلسات پیچینگ برگزار می شود. ازطرف انجمن مشکلی نیست اما گاهی کسی زودتر فیلمش را ثبت می کند و برگزاری جلسه فیلمنامه او طول می کشد زیرا باید فیلمنامه ها به تعداد قابل توجهی برسند اما طرحی در مرکز ثبت شده است که در یک تاریخ مشخص باید پیچینگ برگزار شود حتی اگر 2 – 3 فیلمنامه ثبت شده باشد.

وحدانی در پایان تصریح کرد: چون سرمایه آثار به صورت اقساطی پرداخت می شود، در طول پروژه یکسری عوامل پول خود را به صورت کامل می خواهند و گاهی فیلمسازان مجبور می شوند یک تهیه کننده دیگر جز انجمن را برای کار خود پیدا کنند.

https://didhonar.ir/?p=33872