پلاتوهنر

حسن حکمت‌روش در گفتگو با پلاتو هنر:

رویای یک پیرمرد برای رفتن به دریا

حسن حکمت روش دانشجوی رشته سینما و کارگردان فیلم کوتاه «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» که در چهلمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفتگو با پلاتو هنر درباره داستان فیلم خود گفت: «همه

حسن حکمت روش دانشجوی رشته سینما و کارگردان فیلم کوتاه «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» که در چهلمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفتگو با پلاتو هنر درباره داستان فیلم خود گفت: «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» درباره رویای یک پیرمرد برای رفتن به دریا است.

وی درباره فیلم خود بیان کرد: ایده فیلم حدود دو سال پیش هنگامی که یک روز در اطراف خانه مادربزرگم قدم می‌زدم، در ذهنم ایجاد شد و زمان تولید فیلم حدودا دو سال طول کشید.

حکمت‌روش از بزرگترین ترس خود در فیلم‌سازی گفت: در فیلم‌سازی ترس بزرگی ندارم زیرا پروسه فیلم‌سازی برایم جذاب و دوست‌داشتنی است اما شاید اگر فیلمساز ترسی داشته باشد این است که در وهله اول فیلم آن چیزی که می‌خواهد و مدنظرش است، ایجاد نشود.

این کارگردان در ادامه تاکید کرد: تمام لحظات فیلم‌سازی برایم لذت بخش است که در این لحظات بهترین حس‌ها را دارم. من در فیلم‌سازی یاد گرفتم که نسبت به تغییرات انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشم و نسبت به ایده‌های جدیدی که در مسیرم ایجاد می‌شوند با روی گشاده برخورد و از آن‌ها استقبال کنم.

حکمت روش درباره آفت فیلم‌سازان نسل جوان بیان کرد: فکر می‌کنم آفت فیلمسازان نسل جوان این است که اغلب دوست دارند به سراغ افراد حرفه‌ای که از سطح خود بالاتر هستند، بروند و با آن‌ها کار کنند‌ که نظرم بر این است این موضوع مفید نیست.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار 27 مهر تا 2 آبان 1402 برگزار می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=33572