پلاتوهنر

موزه هنر مدرن نیویورک میزبان هوش مصنوعی شد

به گزارش پلاتو هنر، حالا می‌توانید در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک، نظاره‌گر خیال پردازی‌های یک ماشین‌ باشید. سال گذشته رِفیک آنادول هنرمند سرشناس دنیای هنر هوش مصنوعی، اینستالیشنی را در موزه هنر مدرن نیویورک برگزار کرد. این اینستالیشن

به گزارش پلاتو هنر، حالا می‌توانید در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک، نظاره‌گر خیال پردازی‌های یک ماشین‌ باشید.

سال گذشته رِفیک آنادول هنرمند سرشناس دنیای هنر هوش مصنوعی، اینستالیشنی را در موزه هنر مدرن نیویورک برگزار کرد. این اینستالیشن که «بدون نظارت- تخیل‌های ماشین» نام دارد، یک مدل یادگیری ماشینی است که آرشیو آثار موزه را در قالب تصویرهایی متحرک، تفسیر و بازسازی می‌کند.

حالا بعد از یک سال، موزه هنر مدرن نیویورک این اثر را خریداری کرده است. «بدون نظارت- تخیل‌های ماشین» اولین اثر هنری هوش مصنوعی مولد است که در مجموعه دائمی این موزه قرار می‌گیرد.

رفیک آنادول در توییتی عنوان کرد: دوستان عزیز، بسیار مفتخرم که اعلام می‌کنم موزه هنر مدرن اثر هنری ما «بدون نظارت» را خریداری کرده و حالا در مجموعه دائمی این موزه قرار دارد. این خرید، نقطه عطفی برای مسیر کاری ما و همچنین هنر دیجیتال به حساب می‌آید.

او پیش از تشکر از این موزه و تمامی مخاطبانش گفت: تقریبا برای یک سال، اثر هنری ما مسرت، الهام و امید برای مخاطبان این موزه به ارمغان آورد.

در ادامه می‌توانید تعدادی از تخیل‌های این اینستالیشن را مشاهده کنید:

رِفیک آنادول

رِفیک آنادول

رِفیک آنادول

رِفیک آنادول

رِفیک آنادول

رِفیک آنادول

بیشتر بخوانید:

منظره‌هایی تلفیقی از عکاسی و هوش مصنوعی

https://didhonar.ir/?p=32802