پلاتوهنر

ترنس دیویس کارگردان درگذشت

به گزارش پلاتو هنر به نقل از گاردین، ترنس دیویس کارگردان فیلم‌های موفقی چون «صداهای دوردست: زندگی‌های بی‌جان» (۱۹۸۸)، «روز طولانی تمام می‌شود» (۱۹۹۲)، «سرای شادی» و «دریای آبی عمیق» (۲۰۱۱) پس از تحمل دوره کوتاه بیماری در سن ۷۷

به گزارش پلاتو هنر به نقل از گاردین، ترنس دیویس کارگردان فیلم‌های موفقی چون «صداهای دوردست: زندگی‌های بی‌جان» (۱۹۸۸)، «روز طولانی تمام می‌شود» (۱۹۹۲)، «سرای شادی» و «دریای آبی عمیق» (۲۰۱۱) پس از تحمل دوره کوتاه بیماری در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

ترنس دیویس کارگردان تحسین شده انگلیسی و تاریخ نگار پرشور طبقه کارگر در فیلم «صداهای دوردست، زندگی‌های بی‌جان» روز شنبه ۷ اکتبر بعد از یک دوره کوتاه بیماری در خانه اش در ۷۷ سالگی سالگی از دنیا رفت.

دیویس معمولا از سوی منتقدان به عنوان یکی از بزرگترین فیلمسازان بریتانیایی یاد می شد. این کارگردان به واسطه فیلم «صداهای دوردست، زندگی‌های بی‌جان» (۱۹۸۸) شناخته می شد. «دریای آبی عمیق» و «شوری خاموش» از دیگر کارهای شناخته شده ترنس دیویس هستند.

دیویس چندین بار نامزد دریافت جایزه نخل طلای کن شد و توانست جایزه فیپرشی این جشنواره را از آن خود کند. او برای فیلم «صداهای دوردست: زندگی‌های بی‌جان» برنده جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو شد

https://didhonar.ir/?p=32200