پلاتوهنر

معرفی انیمیشن «نی»؛ برگرفته از شعر مولانا

به گزارش پلاتو هنر، انیمیشن یکی از مهم‌ترین بسترهای بصری و جریان‌ساز در دنیا به حساب می آید که می‌تواند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد و به دلیل همین تاثیرگذاری نمی‌توان تولیدات این حوزه را نادیده گرفت. امروزه نیز در ایران

به گزارش پلاتو هنر، انیمیشن یکی از مهم‌ترین بسترهای بصری و جریان‌ساز در دنیا به حساب می آید که می‌تواند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد و به دلیل همین تاثیرگذاری نمی‌توان تولیدات این حوزه را نادیده گرفت. امروزه نیز در ایران انیمیشن هایی تولید می شود که در جشنواره ها و دنیا حرف هایی برای گفتن دارند و درخشان ظاهر می شوند. به همین دلیل در پلاتو هنر به معرفی برخی از  انیمیشن ها خواهیم پرداخت.

معرفی انیمیشن «نی»

معرفی انیمیشن «نی»

انیمیشن «نی» به کارگردانی مانا حقیقی یکی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است که مدت زمان آن 8 دقیقه است.

این انیمیشن با نگاه به شعر معروف «بشنو از نی چون حکایت می‌کند» مولانا ساخته شده است.

مانا حقیقی درباره الهام گرفتن از این شعر مولانا بیان کرده است که همه ما این شعر را بارها شنیده ایم اما من به این فکر کردم اگر بخواهم، تصویری از نقطه نظر «نی» در این شعر داشته باشم، این تصویر چه شکلی به خود خواهد گرفت. جان بخشی به این حکایت، برایم جذاب بود.

این کارگردان درباره این انیمیشن توضیح داده است که مرحله انیمیت این انیمیشن تمام شده و طبق برنامه ریزی مراحل فنی تا اوایل زمستان امسال به پایان می‌رسد و «نی» آماده نمایش می‌شود. کار را از اوایل تابستان امسال شروع کردم، در تولید این پروژه خانم فرگل قدیمی به من کمک کرد و همراهم بود. «نی» فضایی فانتزی دارد و تماشای آن می‌تواند برای همه گروه های سنی جذاب باشد.

 

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم کوتاه «ضد ضربه»

https://didhonar.ir/?p=31923