پلاتوهنر

مارتین اسکورسیزی؛

ما باید سینما را نجات دهیم!

به گزارش پلاتو هنر، نشریه ایندی وایر به مناسبت نمایش اول فیلم «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی مجموعه گفتگوهایی از او را منتشر کرده است که در ادامه برش هایی از آن را می خوانیم. اسکورسیزی در بخشی از این

به گزارش پلاتو هنر، نشریه ایندی وایر به مناسبت نمایش اول فیلم «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی مجموعه گفتگوهایی از او را منتشر کرده است که در ادامه برش هایی از آن را می خوانیم.

اسکورسیزی در بخشی از این گفتگو می گوید که برچسب «فیلم مستقل» را دوست ندارد زیرا این نکته موجب دسته بندی فیلم ها شده است، در حالی که همه فیلم ها برای تماشاگران بوده و سینمادارها باید از همه نوع فیلم حمایت کنند.

مارتین اسکورسیزی کارگردان نام آشنای سینمای جهان درباره این اتفاق می گوید: «مردم نیاز دارند تا هر نوع فیلمی را روی پرده بزرگ سینماها ببینند اما مجموعه های سینمایی تنها به بهانه «فیلم مستقل»، این فیلم ها را یا نمایش نمی دهند یا به سرعت کنار می کذارند»

کارگردان «قاتلان ماه کامل» در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه می کند که سینماها در کنار فیلم های تجاری و فرانچایز باید به این فیلم های به اصطلاح مستقل هم بها دهند. جای نگرانی بسیاری است که سالن های سینما خود را محدود به نمایش تنها فیلم های اکشن کنند.

این صحبت های مارتین اسکورسیزی در حالی است که او چندی پیش مجموعه فیلم های مارول را به «پارک های تفریحی» تشبیه کرده بود و در مصاحبه ای دیگر اظهار کرد که به سینماگرانی چون کریستوفر نولان و برادران سفدی برای حمایت از فیلم و سینمای واقعی نیاز است.

اسکورسیزی بیان کرد: «ما باید سینما را نجات دهیم! استودیوها دیگر علاقه مند نیستند تا با صداهای مستقل که افکار و ایده ها و احساسات شخصی را بازتاب می دهند، کار کنند و این مدیران استودیوها خود با برچسب «فیلم مستقل»، سینما را طبقه بندی کرده اند.»

همچنین در مصاحبه ای دیگر تاکید بر داشتن فرهنگ سینمایی می کند و می گوید: «متاسفانه در حال حاضر همه چیز طبقه بندی و دسته بندی شده است. ما از کودکی به هر نوع فیلمی در سینماها دسترسی داشتیم. شاید عده ای فیلم های موزیکال را دوست نداشتند یا برخی فیلم های وسترن را و شماری دیگر فیلم های گانگستری و نوآر را، اما همه این فیلم ها در سالن های سینما به نمایش در می آمدند و ما به سینما می رفتیم و هر آنچه که نمایش داشت را می‌دیدیم.»

 

بیشتر بخوانید:

کدام فیلم‌ها شانس‌ اصلی اسکار بین‌المللی نود و ششم هستند؟

https://didhonar.ir/?p=31690