پلاتوهنر

کدام فیلم‌ها شانس‌ اصلی اسکار بین‌المللی نود و ششم هستند؟

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، با توجه به اینکه فردا ۲ اکتبر (۱۰ مهر) مهلت معرفی فیلم‌های نماینده کشورهای مختلف به پایان می‌رسد، باید دید شانس‌های کسب نامزدی در بخش اسکار بین‌المللی چه کشورهایی هستند. منتقد ورایتی

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، با توجه به اینکه فردا ۲ اکتبر (۱۰ مهر) مهلت معرفی فیلم‌های نماینده کشورهای مختلف به پایان می‌رسد، باید دید شانس‌های کسب نامزدی در بخش اسکار بین‌المللی چه کشورهایی هستند.

منتقد ورایتی «منطقه مورد علاقه» جاناتان گلیزر از بریتانیا، «روزهای عالی» ویم وندرس از ژاپن، «اتاق معلمان» ایلکر چاتاک از آلمان، «طعم چیزها» تران آن هونگ از فرانسه و «جامعه برف» خوان آنتونیو بایونا از اسپانیا را به عنوان ۵ کشوری که به عنوان نامزد اسکار معرفی می‌شوند، شناخته است.

در رده ۶ تا ۱۰ نیز «برگ‌های افتاده» آکی کوریسماکی از فنلاند، «من کاپیتان» متئو گارونه از ایتالیا، «مهاجران» فیلیپه گالوز هابرلی از شیلی، «دهقانان» دی.کی ولشمن و هیو ولشمن از لهستان و «شیدا» نورا نیاسری از استرالیا جای گرفته‌اند.

در رتبه ۱۱ تا ۲۰ نیز ردیف هجدهم به فیلم «نگهبان شب» از ایران اختصاص یافته است که ساخته رضا میرکریمی امسال به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شده است.

سال گذشته در نود و پنجمین دوره فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» ادوارد برگر از آلمان برنده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار شد.

https://didhonar.ir/?p=31555