پلاتوهنر

در نشست جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح شد:

حضور ۸۷۱ هنرمند در جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی/ اطلاعی از بودجه ندارم

به گزارش پلاتو هنر، نشست رسانه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی سنتی، صبح امروز سوم مهر ماه با حضور کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی، احمد جولایی دبیر این جشنواره، هوشنگ جاوید، هادی مرزبان، شهاب راحله و…

به گزارش پلاتو هنر، نشست رسانه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی سنتی، صبح امروز سوم مهر ماه با حضور کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی، احمد جولایی دبیر این جشنواره، هوشنگ جاوید، هادی مرزبان، شهاب راحله و… در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حسن رونده مدیر امور استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی ضمن ارائه گزارشی از سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان‌ها، از پوستر این جشنواره رونمایی کرد.

حسن رونده با اشاره به این رویداد گفت: جشنواره تئاتر استان‌ها، امسال سی و پنجمین دوره خود را تجربه می‌کند. جشنواره امسال برای نخستین بار در بخش صحنه‌ای و خیابانی نیز فعالیت خواهد داشت.

در ادامه نشست خبری جشنواره آیینی سنتی آغاز شد و هادی مرزبان کارگردان تئاتر با اشاره به این جشنواره گفت: من فعالیت هنری‌ام را از شهرستان آغاز کردم، در جریان جشنواره‌ها قرار دارم و هر کاری که در این زمینه باشد را با جان و دل می‌پذیرم.

او ادامه داد: ما با عشق اینجا کار می‌کنیم، من با وجود سختی کارم، امروز خوشحالم که نتیجه دلخواه را گرفته‌ایم. خوشحالم که به بچه‌های شهرستانی بها داده می‌شود و امیدوارم که ادامه پیدا کند.

کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه از عوامل اجرایی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی تشکر کرد و گفت: تمام دست‌اندرکاران این جشنواره به صورت شبانه روزی کار می‌کردند تا به اجرا برسیم. امیدوارم این روند هم تاثرگذار باشد هم در سال‌های آینده ادامه دار باشد.

 

در بخش دیگری از این نشست احمد جولایی با اشاره به زمان آغاز بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی سنتی تصریح کرد: این جشنواره، با امامت امام عصر (عج) شروع می‌شود و اختتامیه آن یازدهم مهر ماه در استان گلستان شهر گرگان خواهد بود.

او افزود: شعار این دوره از جشنواره آیین، سنت و سرمایه ملی است. من برعکس باقی مدیران که هرکدام فرصت 24 ماهه داشتند، تنها 8 ماه برای برگزاری این جشنواره زمان داشتم. در همین مدت فراخوان ۸۱۰ اثر به دست ما رسید که با جامعه آماری ۸۷۱ هنرمند در این دوره جشنواره حضور داشته و فعال خواهند بود.

جولایی خاطرنشان کرد: در بیست و یکمین دوره جشنواره، حدود ۹ بخش وجود دارد که هر بخش ۳ داور دارد. ما قصد داریم جشنواره را همانطور که هست معرفی کنیم. در طول این هشت ماه با این زمان فشرده باید طوری برنامه ریزی می‌کردم، که جشنواره در خلاقانه ترین حالت ممکن اجرا شود.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با اشاره به بودجه این دوره از جشنواره گفت: من مسئولیت اجرایی به عهده داشتم و اطلاع دقیقی از بودجه ندارم. به همین علت نمی‌‎توانم آمار دقیقی از بودجه بدهم.

در ادامه، علی بهرامی دبیر بخش رادیو تئاتر بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، درباره این بخش گفت: اولین باری است که بخش رادیو تئاتر به این جشنواره اضافه شده است. این بخش با کمک اداره کل هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد و طبق جدول نمایش‌ها روی صحنه می‌روند.

او در پایان تصریح کرد: نمایش برگزیده بخش رادیو تئاتر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی سنتی، بدون گزینش، مستقیم به جشنواره تئاتر فجر منتقل خواهد شد.

https://didhonar.ir/?p=30956