پلاتوهنر

فرانسه «طعم چیزها» را به اسکار فرستاد

به گزارش پلاتو هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «طعم چیزها»، برنده جشنواره کن یعنی آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه را شکست داد و نامزد رسمی اسکار فرانسه شد. «طعم چیزها» یک فیلم عاشقانه درباره آشپزی از

به گزارش پلاتو هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «طعم چیزها»، برنده جشنواره کن یعنی آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه را شکست داد و نامزد رسمی اسکار فرانسه شد.

«طعم چیزها» یک فیلم عاشقانه درباره آشپزی از فیلمساز فرانسوی-ویتنامی ترون آنه هونگ است که رقیب رسمی فرانسه برای اسکار 2024 در بهترین بخش فیلم بین المللی خواهد بود. این فیلم با بازی ژولیت بینوش و بنوآ ماگیمل در کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

داستان فیلم در سال 1885 اتفاق می‌افتد و داستان عاشقانه‌ای را در آشپزخانه و اتاق خواب بین سرآشپز برجسته دودین بوفانت (ماگیمل) و آشپز و معشوقه شخصی‌اش اوژنی (بینوش) دنبال می‌کند. آنها ده ها سال است که با هم بوده اند و او ناامیدانه از ازدواج با او امتناع کرده است، زیرا می ترسد این کار به معنای از دست دادن استقلال او باشد.

تصمیم کمیته انتخاب اسکار فرانسه بسیاری را شگفت زده کرد، زیرا انتظار داشتند فیلم «آناتومی یک سقوط» برنده نخل طلای کن به کارگردانی ژوستین تریه به عنوان نماینده این کشور در اسکار به نمایش درآید. برخی می‌گویند تریه احتمالاً به دلیل خطاب قرار دادن دولت فرانسه در سخنرانی سیاسی آتشین خود در کن مجازات شده است.

 

بیشتر بخوانید:

«نگهبان شب» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۴

https://didhonar.ir/?p=30712