پلاتوهنر

تیم برتون مطرح کرد؛

انگار یک ربات روح و انسانیت‌تان را می‌گیرد

به گزارش پلاتو هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، تیم برتون که به دلیل سبک متفاوت فیلم‌ها و شخصیت‌پردازی‌هایش معروف است، نظر خود را درباره هوش مصنوعی بیان کرد. برتون در واکنش به تصاویر شخصیت‌های دیزنی که در ماه جولای

به گزارش پلاتو هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، تیم برتون که به دلیل سبک متفاوت فیلم‌ها و شخصیت‌پردازی‌هایش معروف است، نظر خود را درباره هوش مصنوعی بیان کرد.

برتون در واکنش به تصاویر شخصیت‌های دیزنی که در ماه جولای توسط هوش مصنوعی به سبک کاری او خلق شده بودند، گفت: نمی‌توانم بگویم که چه حسی دارد. من را یاد بعضی از فرهنگ‌هایی انداخت که می‌گویند «از من عکس نگیرید چون روحم را از من می‌گیرد.»

یکی از تصویرهایی که به سبک برتون و توسط هوش مصنوعی تولیده شده، شخصیت السا در انیمیشن «یخ‌زده» است. السا در این تصویر صورتش مانند گچ سفید است، لباس سیاهی به تن دارد و در یک جنگلی که به نظر تسخیر شده می‌آید، ایستاده است.

تیم برتون

برتون تصریح کرد: این کار چیزی را از درون شما می‌دزدد؛ چیزی از روح و روان شما را و این بسیار ناراحت‌کننده است. انگار یک ربات روح و انسانیت‌تان را می‌گیرد.

در ادامه می‌توانید برخی از شخصیت‌های دیزنی را به سبک تیم برتون مشاهده کنید:

تیم برتون
«101سگ خالدار»(101Dalmatians)
تیم برتون
«گیسوکمند»(Tangled)
تیم برتون
«زیبای خفته»(Sleeping Beauty)
تیم برتون
«شیرشاه» (The Lion King)

تیم برتون کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، طراح و نقاش آمریکایی است. او به دلیل سبک متفاوتش در فیلمسازی و طراحی شخصیت به شهرت رسید. از فیلم‌های این هنرمند می‌توان به «ادوارد دست قیچی»، «کابوس قبل از کریسمس»، «عروس مرده»، «چارلی و کارخانه شکلات سازی»، و «آلیس در سرزمین عجایب» اشاره کرد. این هنرمند تاکنون چندین بار در جشنواره‌های مختلف، نامزد و برنده جایزه شده است.

بیشتر بخوانید:

«آنتیگونه» تلفیقی از ای‌آی و هنر انسان

تخیل‌های یک ماشین از طبیعت و فضا

گوگل واقعیت را عیان می‌کند

 

https://didhonar.ir/?p=29832