پلاتوهنر

«چهار روح کایوت» نماینده مجارستان در اسکار شد

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، انیمیشن «چهار روح کایوت»، برنده جایزه هیات داوران در جشنواره فیلم انسی، به‌عنوان نامزد مجارستان برای بخش فیلم‌های بلند بین‌المللی جوایز اسکار انتخاب شده است. این فیلم به دنبال تلاش یک شرکت

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، انیمیشن «چهار روح کایوت»، برنده جایزه هیات داوران در جشنواره فیلم انسی، به‌عنوان نامزد مجارستان برای بخش فیلم‌های بلند بین‌المللی جوایز اسکار انتخاب شده است.

این فیلم به دنبال تلاش یک شرکت نفتی برای احداث خط لوله در غرب میانه آمریکا و اعتراضات قبیله بومی آمریکایی است. این رویارویی داستان ایجاد قبیله و ماجراهای اسطوره ای کایوت حیله گر و قاتل را به یاد می آورد.

کارگردانی این فیلم بر عهده آرون گادر است و وی درباره این اثر خود گفت: «ما می‌خواستیم جنبه‌های خلقت و هستی را نشان دهیم که برای اروپایی‌ها کمتر شناخته شده است. این فیلم هشدار می دهد که انسان موجودی خطاپذیر است که مسئولیت سایر موجودات را نیز بر عهده دارد. ما نمی توانیم بی حد و حصر مصرف کنیم. ما باید خواسته های خود را کنترل کنیم زیرا اگر این کار را نکنیم، جهان در خطر نابودی قرار خواهد گرفت.»

این فیلم شامل موسیقی هنرمندان بومی آمریکا از جمله اولالی، ماری سیو و جوآن شناندوا است.

این فیلم پس از نمایش در انسی، جوایز بیشتری از جمله بهترین فیلم انیمیشن جشنواره شانگهای، جایزه ویژه جشنواره آریزونا و جایزه بزرگ جشنواره رسانه های جدید لس آنجلس را به دست آورد. نمایش های جشنواره آتی شامل بادن، سیدنی، سئول، آمستردام، ادمونتون و کپنهاگ است.

 

بیشتر بخوانید:

هلند فیلم «رویاهای شیرین» را به اسکار می‌فرستد

 

https://didhonar.ir/?p=29557