پلاتوهنر

به دلیل اعتصابات نویسندگان و بازیگران؛

مراسم اهدای جوایز افتخاری اسکار به تعویق افتاد

به گزارش پلاتو هنر به نقل از فرانس 24، مراسم اهدای جوایز افتخاری اسکار به دلیل اعتصابات نویسندگان و بازیگران سینما از ماه نوامبر به ژانویه موکول شد. آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک که مراسم اسکار را برگزار می

به گزارش پلاتو هنر به نقل از فرانس 24، مراسم اهدای جوایز افتخاری اسکار به دلیل اعتصابات نویسندگان و بازیگران سینما از ماه نوامبر به ژانویه موکول شد.

آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک که مراسم اسکار را برگزار می کند، اعلام کرد که امسال تندیس افتخاری اسکار به آنجلا باست، بازیگر، مل بروکس، نویسنده و کارگردان، و کارول لیتلتون، تدوینگر فیلم اهدا می‌شود. در این مراسم میشل ساتر، از سازمان «ساندنس» نیز جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را در این رویداد دریافت خواهد کرد.

ابتدا قرار بود «گاورنرز اواردز» در ۱۸ نوامبر، ۲۷ آبان، برگزار شود، اما حالا این مراسم به نهم ژانویه ۱۹ دی، منتقل می‌شود. در گذشته، این جوایز افتخاری در جریان مراسم اصلی اسکار اهدا می‌شد، اما در سال ۲۰۰۹ میلادی به رویداد جداگانه‌ای تبدیل شد.

این جدیدترین قربانی برجسته در تقویم هالیوود بود، زیرا اعتصابات فلج کننده در سراسر صنعت بدون هیچ راه حلی ادامه دارد. پیشتر جوایز امی نیز به ژانویه موکول شد و چندین فیلم مطرح از جمله «Dune: Part Two» تاریخ اکران خود را به تاخیر انداختند.

نویسندگان در ماه مه از کار کنار رفتند و پس از آن بازیگران در ماه جولای کار خود را ترک کردند. هر دو اتحادیه خواستار دستمزد بهتر و تضمین عدم سرقت شغل و درآمد آنها توسط هوش مصنوعی هستند.

این اعتصابات تولید بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی استودیویی را متوقف کرده است و همچنین بسیاری از بازیگران را از روی فرش قرمز جشنواره‌ها و رویدادهای دیگر باز داشته است. در صورت ادامه اعتصاب در هالیوود و دست نیافتن به یک توافق در هفته‌های آینده، ممکن است آکادمی برای برگزاری مراسم اسکار نیز با مشکلاتی مواجه شود.

https://didhonar.ir/?p=29530