پلاتوهنر

به مناسبت اربعین حسینی؛

بازگشت نوازندگان اخراجی ارکستر سمفونیک به صحنه

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، ارکستر سمفونیک تهران به همراه ۴۰ نوازنده اخراجی سابق خود به مدت ۵ شب و به مناسبت اربعین حسینی در تهران روی صحنه خواهد رفت. اجرای مذهبی «سوگ

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، ارکستر سمفونیک تهران به همراه ۴۰ نوازنده اخراجی سابق خود به مدت ۵ شب و به مناسبت اربعین حسینی در تهران روی صحنه خواهد رفت.

اجرای مذهبی «سوگ شفق» به مناسبت اربعین حسینی در سالن همایش‌های برج میلاد تهران، رایگان برای مخاطبان روی صحنه خواهد رفت.

این اجرا روایتگر حماسه کربلا در پنج پرده می‌باشد که در پرده اول: تقابل خیر و شر، پرده دوم:صبح عاشورا، پرده سوم:بازگشت جناب حُر، پرده چهارم:شهادت حضرت عباس(ع) و پرده پنجم:شهادت امام حسین (ع) را روایت می‌کند.

«سوگ شفق» با همراهی ارکستر بزرگ متشکل از نوازندگان گروه کر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری عرفان وکیلی و خوانندگان کر به رهبری سرژیک میرزائیان با خوانندگی مجتبی عسگری، امیرحسین سمیعی، هادی فیض آبادی، سید محسن حسینی، ستار روزبه و محمدرضا صفی و آهنگسازی میلاد آقایی به روی صحنه خواهد رفت.

عرفان وکیلی از شاگردان نصیر حیدریان و شهرداد روحانی و نوازنده ویلن ۲ ارکستر سمفونیک تهران است که پیش از این هم در سال ۱۴۰۰ و در قالب جشنواره موسیقی فجر، درست زمانی که نصیر حیدریان به بیماری کرونا مبتلا شده بود، این ارکستر را برای اجرای قطعاتی از چایکوفسکی رهبری کرد.

اجرای«سوگ شفق» به تهیه کنندگی انجمن موسیقی ایران و با مشارکت برج میلاد به مدت ۳ شب(شانزدهم، هفدهم و نوزدهم شهریورماه) از ساعت ۱۹:۳۰ در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان می‌توانند جهت رزرو بلیط بصورت رایگان به سامانه miladticket.com مراجعه کنند.

این اجرا در حالی روی صحنه می‌رود که محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ روز گذشته دستور فوری بازگشت ۴۰ نوازنده اخراجی را صادر کرد و دستور داد که حقوق از دست رفته این نوازندگان جبران شود.

بیشتر بخوانید:

https://didhonar.ir/?p=29078