پلاتوهنر

«آنتیگونه» تلفیقی از ای‌آی و هنر انسان

به گزارش پلاتو هنر، «آنتیگونه» نمایشی تلفیقی از خلاقیت محمدرضا آگاه و هوش مصنوعی، از 30 شهریور تا 14 مهر روی صحنه می‌رود. نمایش «آنتیگونه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان و با بازی مهسا جمشیدی،

به گزارش پلاتو هنر، «آنتیگونه» نمایشی تلفیقی از خلاقیت محمدرضا آگاه و هوش مصنوعی، از 30 شهریور تا 14 مهر روی صحنه می‌رود.

نمایش «آنتیگونه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان و با بازی مهسا جمشیدی، پدرام زمانی، پارسا صحرایی و سجاد میر است.

محمدرضا آگاه کارگردان این نمایش در یادداشتی کوتاه نوشته است: «ما یعنی گروهِ تئاترِ «امروز» دوباره به صحنه می‌آییم. بعد از نمایش «وُیتسِک» که با استقبالِ کم‌نظیرِ شما مخاطبان روبه‌رو شد؛ این بار با «آنتیگونه» میزبان شما هستیم که خون‌نوشته است و حسابش حتی برای ما با کلِ آثاری که تا به حال خلق کرده‌ایم، فرق می‌کند. تئاتر خانه ماست و ما در آن به آرامش و معنا می‌رسیم.»

در خلاصه این نمایش آمده است: «گاهی داستانی آنقدر معروف است که گفتنِ آن تنها دردسر به همراه دارد ؛ لطفا داستانِ آنتیگونه را گوگل کنید.»

بلیت‌فروشی این نمایش از روز ۱۵ شهریور در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

محمدرضا آگاه اولین هنرمند ایرانی است که در خلق نمایشش از هوش مصنوعی کمک گرفته است. او نمایشنامه «آنتیگونه» را با کمک چت‌جی‌پی‌تی(ChatGPT) نوشته است و در بخش‌های دیگر نمایشش از جمله گرافیک، تبلیغات، طراحی لباس و طراحی صحنه، از میدجرنی(Midjourney)، ران‌وِی (Runway)، استیِبل دیفیوژن(Stable diffusion) و دیگر پلتفرم‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است.

https://didhonar.ir/?p=29089