پلاتوهنر

جان دیوید بشریت را نجات می‌دهد؟

به گزارش پلاتو هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که جدال‌ها سر استفاده از هوش مصنوعی همچنان در هالیوود ادامه دارد، گارِث اِدواردز در میان این اعتراضات دو جانبه‌ قصد دارد روایت خودش از جنگ میان انسان‌ها و

به گزارش پلاتو هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که جدال‌ها سر استفاده از هوش مصنوعی همچنان در هالیوود ادامه دارد، گارِث اِدواردز در میان این اعتراضات دو جانبه‌ قصد دارد روایت خودش از جنگ میان انسان‌ها و هوش مصنوعی را در سینماها پخش کند.

فیلم «خالق»

فیلم «خالق» به نویسندگی و کارگردانی ادواردز و با بازی جان دیوید واشینگتن، جِما چان، آلیسون جنی و مَدلن وُیلِس است. مدلن وُیلِس که بازیگری را به تازگی شروع کرده است، در این فیلم نقش رباتی را در قامت یک بچه کوچک ایفا می‌کند که قدرت نابودی جهان را دارد.

ادواردز عنوان کرد که در ابتدا سعی داشت تاریخی برای زمان وقوع این جنگ آخرالزمانی انتخاب نکند اما بعد از تحقیقاتی که انجام داد، تصمیم گرفت که داستان این جنگ در سال 2070 باشد. او در این مورد مطرح کرد: الان احساس حماقت می‌کنم. باید سال 2023 را انتخاب می‌کردم چون تمام اتفاق‌هایی که این چندماه اخیر و یا در سال گذشته افتادند، همگی به طرز ترسناکی عجیب و غریب بوده‌اند.

ادواردز کارگردان فیلم‌های «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» و «گودزیلا» گفت که در ساخت فیلم «خالق»، از فیلم‌های «بلید رانر» و «اینک آخرالزمان» الهام گرفته است.

او فیلمنامه «خالق» را در سال 2018 نوشت و در این باره عنوان کرد: آن موقع احساس می‌کردم که 30 سال دیگر همچین اتفاقی می‌افتد. حتی در تصورم هم نمی‌گنجید که چنین چیزی به حقیقت بپیوندد. موقع شروع به ساخت فیلم، هیچ نمی‌دانستم که هوش مصنوعی می‌خواهد همچین اتفاقاتی را که در یک سال گذشته باعث‌اش شده است، رقم بزند.

«خالق» روایتگر جهانی است که در آن انسا‌ن‌ها با هوش مصنوعی فوق پیشرفته در جنگ‌اند. در این فیلم جان دیوید واشینگتن نقش مامور سابق نیروهای ویژه را بازی می‌کند که موظف است تا خالق را پیدا و نابود کند.

این فیلم قرار است 29 سپتامبر در سینماها اکران شود.

فیلم خالق

فیلم خالق

فیلم خالق

بیشتر بخوانید:

مخالفت با هوش مصنوعی بیهوده است

هوش مصنوعی مقصر فیلم‌های آشغال هالیوودی است؟

«دشمن» روایتگر ترس انسان‌هاست

https://didhonar.ir/?p=28735