پلاتوهنر

استیون کینگ مطرح کرد؛

مخالفت با هوش مصنوعی بیهوده است

به گزارش پلاتو هنر به نقل از دیکریپت، در دنیایی که هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما است، مناقشه‌ها سر استفاده از آن در رشته‌های هنری در حال بالا گرفتن است. استیون

به گزارش پلاتو هنر به نقل از دیکریپت، در دنیایی که هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما است، مناقشه‌ها سر استفاده از آن در رشته‌های هنری در حال بالا گرفتن است.

استیون کینگ نوسینده برجسته ژانر وحشت و نویسنده رمان‌هایی مانند «آن» و «درخشش»، معتقد است که مخالفت با هوش مصنوعی بیهوده است.

او باور دارد که متن‌های تولیدی هوش مصنوعی (و به طور کلی آثار هنری) شاید در نگاه اول خوب به نظر برسند اما نمی‌توانند به خوبی اثر هنری یک انسان خلاق باشند.

او در این باره مطرح کرد: شعرهایی که هوش مصنوعی به سبک شاعرهایی مانند ویلیام بلِیک یا ویلیام کارلوس ویلیامز (هر دو را دیده‌ام) می‌سرآید، بسیار شبیه پول‌های تقلبی هستند؛ از دور به درد بخور به نظر می‌آیند اما از نزدیک این طور نیست.

بعضی‌ از مردم معتقدند که احتمالا هوش مصنوعی در نهایت جایگزین انسان می‌شود اما کینگ که خیلی‌ها او را استاد ژانر وحشت خطاب می‌کنند، این تهدید را حس نمی‌کند. به نظر او خلاقیت نیازمند احساسات است. برخی از مردم فکر می‌کنند که هوش مصنوعی شاید این توانایی را به دست ‌آورد اما کینگ نسبت به این موضوع شک دارد.

این نویسنده درباره استفاده از آثارش برای آموزش دادن به ماشین‌ها گفت: استفاده از داستان‌هایم برای آموزش دادن به کامپیوترها را ممنوع کنم؟ حتی اگر می‌توانستم هم همچین کاری نمی‌کردم.

به نظر می‌آید که کینگ به جای مقاومت در برابر ماشین‌ها، مشتاق است تا ببیند هوش مصنوعی تا کجا پیش می‌رود. او معتقد است که جامعه احتمالا جنبه پذیرش و استفاده از این تکنولوژی را پیدا می‌کند، درست مانند گوشی‌های هوشمندمان.

استیون اِدوین کینگ نویسنده آمریکایی در ژانر وحشت است. رمان‌های او با استقبال‌ زیادی همراه هستند و کارگردان‌های بزرگی با اقتباس از رمان‌های او فیلم ساخته اند. «درخشش»، «رستگاری در شاوشنک»، «مسیر سبز»، و «آن»، از جمله فیلم‌هایی هستند که با اقتباس از رمان‌های او ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آینده‌ سینما با ورود هوش مصنوعی را باید پیش‌بینی کنیم

هوش مصنوعی با هنر چه کرد؟

چه اتفاق‌هایی برای هوش مصنوعی و هنر افتاد؟

https://didhonar.ir/?p=28622